background img
banner
banner

Τους πρώτους μήνες του 2019 το τρένο στο Αίγιο

Η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Πάτρα θα μας απασχολήσει πολύ το επόμενο διάστημα και όπως φαίνεται στο δυτικό της άκρο το πρόβλημα της χάραξης παραμένει. Πρόκειται για ένα τμήμα που δυστυχώς (και ατυχώς) η γραμμή διακόπηκε κόβωντας το τρένο από τη Βόρεια Πελοπόννησο και τα μεγάλα αστικά κέντρα και ειδικά την Πάτρα από την Αθήνα.

Σήμερα, 10 χρόνια μετά από αυτή την απόφαση η γραμμή εξακολουθεί να μη λειτουργει το τμήμα αυτό των 100χλμ. Αυτό βέβαια πρόκειται να αλλάξει μιας και σε μερικούς μήνες ένα μεγάλο τμήμα 71χλμ θα δοθεί στην κυκλοφορία και το μοντέρνο τρένο θα φτάσει μέχρι το Αίγιο συνδέοντας όλα τα μεγαλα παραλιακά σημεία με την Αθήνα. Όπως όλα δείχνουν από τους πρώτους μήνες του 2019  αυτή η γραμή θα τεθεί σε λειτουργία και για τα πρώτα 2 χρόνια θα κυκλοφορούν ντιζελοκίνητα τρένα που θα φτάνουν μέχρι 150χλμ την ώρα και από το 2021 θα μπουν στη γραμμή τα ηλεκτροκίνητα τρένα που θα πιάνουν μέχρι και 200χλμ/ώρα καθώς ο σχετικός διαγωνισμός ηλεκτροκίνησης είναι σε εξέλιξη.

Το δυσάρεστο νέο φαίνεται ότι έρχεται για το τελευταίο τμήμα του ΠΑΘΕΠ από το Ρίο μέχρι το Λιμάνι της Πάτρας καθώς η επιλογή της υπόγειας χάραξης δείχνει ανεφάρμοστή κατά τους περισσότερους και κυρίως δεν φτάνει ο χρόνος για να ακουμπήσει το τρένο μέσα στην πόλη της Πάτρας ενώ το κόστος δείχνει να ανεβαίνει. Δεν είναι τυχαίο ότι στην ομιλία του Γ.Γ.Υποδομών κ.Δέδε πριν μερικές εβδομάδες έγινε λόγος για το τρένο που θα φτάσει στο Ρίο μέχρι το 2023. Εδώ, η άρνηση του Δήμου της Πάτρας (και η στάση Πόντιου Πιλάτου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας) απέναντι σε κάθε είδους λύση φαίνεται ότι γυρίζει μπούμερανγκ αφήνοντας χωρίς υπεραστικό σιδηρόδρομο την 3η μεγαλύτερη πόλη της χώρας και την ευκαιρία να αναπτύξει πέρα από τις επιβατικές και τις εμπορευματικές μεταφορές από το λιμάνι, την στιγμή που πλάνα σύνδεσης με το σιδηρόδρομο έρχονται για τον Βόλο (η δημοπράτηση ηλεκτροκινησης είναι θέμα μηνών), την Καβάλα, το Λαύριο και τη Ραφήνα. Έμπειρα σιδηροδρομικά και ακαδημαϊκά στελέχη επισημαίνουν ότι η πιο “σοφή” λύση είναι η επίγεια χάραξη που μπορεί να φέρει το τρένο πολύ πιο γρήγορα στο κέντρο της πόλης, ωστόσο αυτή τη λύση φαίνειται ότι απορρίπτεται ασυζητητί.

Οι δύο δημοπρατήσεις 

Στα θετικά μπορούμε να προσθέσουμε τις δύο δημοπρατήσεις που θα φέρουν μέχρι το 2023 το ηλεκτροκίνητο τρένο μέχρι. Έχουν και οι δυο το ίδιο αντικείμενο εργασιών δηλαδή επιδομή (διπλή γραμμή), ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ETCS και σταθμούς. Η πρώτη που έρχεται το επόμενο διάστημα είναι για το τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος και περιλαμβάνει την Σήραγγα Παναγοπούλας, την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της χώρας (πίσω από το Καλλίδρομο και την Όθρυ). Για το 2020 προγραμματίζεται η δημοπράτηση του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο που θα φέρει το σύγχρονο ηλεκτροκινητο τρένο στην είσοδο της πόλης της Πάτρας. Να διευκρινίσουμε ότι στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος-Ριο εκτελούνται σήμερα δύο εργολαβίες που αφορούν την υποδομή της γραμμής.

Πηγή : www.ypodomes.com


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close