background img
banner
banner

Γιάννης Μαστροκούκος: Ο Αιγιαλέας ‘‘καλλιτέχνης’’ της αυτοκίνησης

ΌΤΑΝ ΤΟ ΜΕΡΑΚΙ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ… ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ 

Ακολουθώντας τα… χνάρια του πατέρα του ξεκινά να πειραματίζεται στο αντικείμενο του αυτοκίνητου από πολύ νωρίς. Παράλληλα με το εμπόριο και επισκευή ελαστικών, ζαντών, αναρτήσεων και βαφές, τον ελκύει η δημιουργία και η εφευρετικότητα. Ο Γιάννης Μαστροκούκος το 1984 καταφέρνει και κατασκευάζει το πρώτο του αυτοκίνητο κομμάτι – κομμάτι. Από τότε μέχρι σήμερα, είναι ένας από τους λίγους πανελλαδικά που μπορούν και κατασκευάζουν με αυτόν τον τρόπο ένα αυτοκίνητο.

Τα δημιουργήματα – αντίκες που… εντυπωσιάζουν

Ο Κώστας και ο Γιάννης Μαστροκούκος είναι δύο ¨καλλιτέχνες¨ του είδους τους, που το επάγγελμά τους όχι μόνο έγινε μεράκι και μεγάλη αγάπη… αλλά με προσωπική εργασία και θέληση, κόστος και πολύ δουλειά, μετατράπηκε και υπάρχει πια ως ¨τρόπος ζωής¨. Το protionline.gr μίλησε με τον Γιάννη Μαστροκούκο, για τα μηχανοκίνητα δημιουργήματά και για την ¨ξεχωριστή¨ αυτή άποψη που προσεγγίζει στο κάθε αμάξι που δημιουργείται: «Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου δουλεύω. Το αυτοκίνητο το αγάπησα μέσα από την εργασία, πολύ νωρίς ως νέος. Ακόμα και στον στρατό που πήγα, αυτή την δουλειά έκανα. Ήμουν οδηγός και έφτιαχνα προβλήματα και βλάβες σε στρατιωτικά αυτοκίνητα» λέει ο γνωστός επιχειρηματίας.

Το χόμπι… που έγινε λατρεία

Το να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο αν δεν έχεις εργοστάσιο από την αρχή του, δεν είναι εύκολο πράγμα. Χρειάζεται εκτός από επιμονή και χρόνο, μεγάλη αγάπη και πολλά χρήματα. Όμως ποτέ δεν πτόησε αυτό τα δύο αδέλφια που εκτός του ¨επιχειρήν¨ αφοσιώθηκαν και στην δημιουργία ταυτόχρονα. Ο Γιάννης Μαστροκούκος αναφέρει χαρακτηριστικά: «Ασχολούμαι σαν χόμπι με αυτό. Το 1984 έφτιαξα το πρώτο μου αυτοκίνητο και από τότε δεν έχω σταματήσει. Η κατασκευή ενός αυτοκινήτου είναι κάτι που πια είμαι αρκετά έμπειρος να κάνω. Διαθέτω συνολικά 8 αυτοκίνητα, τα οποία κάποια είναι αντίκες και ανακατασκευάστηκαν και κάποια είναι δουλεμένα εντελώς στο χέρι μέχρι την τελευταία τους βίδα, από το ¨μηδέν¨».

«Όλα όσα έχω δημιουργήσει είναι στο ¨χέρ騻

Να σημειωθεί πως και τα συνολικά οκτώ δημιουργήματα – αυτοκίνητα είναι εντελώς λειτουργικά και ¨ετοιμοπόλεμα¨ και δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν λάβει μέρος σε εκθέσεις για αντίκες ή έχουν συμμετάσχει σε διάφορους διαγωνισμούς. Καταλήγοντας ο γνωστός επιχειρηματίας, τονίζει: «Είναι δύσκολο να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο από ¨σωλήνα¨. Παίρνεις κάτι από το μηδέν και το φτιάχνεις βήμα –βήμα. Όλα όσα έχω φτιάξει είναι στο ¨χέρι¨. Είναι κάτι που μου αρέσει και το δουλεύουμε με πολύ προσοχή, επιμονή και μεγάλο κόστος. Έχει τύχει να χαλάσω τρία άλλα αυτοκίνητα προκειμένου να πάρω κομμάτια και εξαρτήματα, για να προκύψει σε αυτό που φτιάχνω το τελικό αποτέλεσμα».

Ένα δαπανηρό… χόμπι

Το κόστος για την κατασκευή ενός τέτοιου ιδιαίτερου αυτοκινήτου ποικίλει. Μπορεί να στοιχίσει από 4000 χιλιάδες ευρώ στις πιο απλές και βατές κατασκευές και να φτάσει μέχρι και τις 10000 χιλιάδες ευρώ ή και πολύ παραπάνω… ανάλογα τα υλικά και τα εξαρτήματα που θα χρησιμοποιηθούν. Όσο πιο ¨δυνατό¨ είναι ένα αυτοκίνητο τόσο περισσότερο θα κοστίζει. Δεν αρκεί το μοτέρ που θα χρησιμοποιηθεί , αλλά πολύ περισσότερο το κόστος στην κατασκευή του σασμάν, της καρότσας και των γεφυρών που θα ενσωματωθούν επάνω του.

Το τελευταίο ¨καλλιτεχνικό¨ δημιούργημα… αναμένεται σύντομα

Ο… ¨ανήσυχος¨ Αιγιώτης δημιουργός της αυτοκίνησης, αυτό το διάστημα κατασκευάζει ένα BMW Ε30, μετατροπή όλα από το μοντέλο 735. Μηχανή, γέφυρες, διαφορικό και σασμάν θα είναι όλα φτιαγμένα στο χέρι, κομμάτι – κομμάτι. Το δύσκολο στην συγκεκριμένη κατασκευή που αυτή την στιγμή δουλεύουν στο κατάστημά τους, είναι να ταιριάξουν τα μπροστινά συστήματα και οι γέφυρες με τα υπόλοιπα κομμάτια. Επίσης τα δύο αδέλφια πολύ σύντομα ολοκληρώνουν και μια Julietta του ’55 και αυτή δουλεμένη αποκλειστικά στο χέρι. Αυτό το ιδιαίετρο μεράκι έγινε με τον καιρό η απόλυτη ξεχωριστή νότα των δρόμων στην Αιγιάλεια, που όπου και αν βρεθεί πάντα εντυπωσιάζει και μαγνητίζει τα βλέμματα. Εξάλλου, το διαφορετικό, έχει μια αξία και έναν ¨άλλον τρόπο¨ που πάντα διαφέρει και ξεχωρίζει από τα κοινά, συνηθισμένα και αναμενόμενα…


Κατηγορίες Άρθρου
AUTO · ΠΡΟΣΩΠΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr