background img
banner
banner

Τρεις μετακινήσεις και μία φιλοξενία στα προγράμματα Erasmus!

ΓΙΑ ΤΟ 1ο ΓΕΛ ΑΙΓΙΟΥ ΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΑΠΡΙΛΙΟ ΚΑΙ ΜΑΪΟ

Άκρως δημιουργικές ώρες μοιράζονται μαθητές και μαθήτριες του 1ου Γενικού Λυκείου Αιγίου, στο πλαίσιο των προγραμμάτων Erasmus, πραγματοποιώντας τρεις μετακινήσεις και μία φιλοξενία το τελευταίο διάστημα. Συγκεκριμένα, από 24 έως 28 Απριλίου τρεις μαθήτριες του σχολείου, η Καρακάση Βασιλική, η Σταυροπούλου Νεφέλη και η Φράγκου Μιράντα συνοδευόμενες από τον διευθυντή του σχολείου Ηλία Ανδρέου, βρέθηκαν στην Βιτόρια της Ισπανίας στο σχολείο CIFP HOSTELERIA LHII στα πλαίσια του Erasmus+ προγράμματος Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας «Be Europe Be Social (BEBS)». Συμμετείχαν επίσης καθηγητές και μαθητές από σχολεία της Γερμανίας, Ιταλίας, Τσεχίας και Λετονίας.

Το ταξίδι του Απριλίου ήταν στην Ισπανία

Οι μαθητές κάθε χώρας παρουσίασαν καταρχήν παραδείγματα κοινωνικής επιχειρηματικότητας στην περιοχή τους. Οι μαθητές του Ισπανικού σχολείου λόγω προηγούμενης ενασχόλησης με την “Κοινωνική Επιχειρηματικότητα” σε άλλο Erasmus πρόγραμμα, πραγματοποίησαν εργαστήρια εξοικείωσης για τους μαθητές των άλλων χωρών. Όλοι οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν την κοινωνική επιχείρηση Bioalai και πήραν συνέντευξη από τους υπεύθυνους της επιχείρησης, επισκέφτηκαν επίσης την θερμοκοιτίδα κοινωνικής επιχειρηματικότητας Basaldea όπου υπήρξε σχετική ενημέρωση από τους υπεύθυνους και μετέβησαν στο IRSE (https://www.irsearaba.org/) και περιηγήθηκαν στην έκθεση παραδειγμάτων κοινωνικών επιχειρήσεων. Μετά από αυτές τις επισκέψεις οι μαθητές σε πολυεθνικές ομάδες επινόησαν την δική τους κοινωνική επιχείρηση και την παρουσίασαν σε όλους τους συμμετέχοντες.

Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν σχετικό εργαστήριο από προσκεκλημένους εμπειρογνώμονες με θέμα «το ρόλο του σχολείου στην καθοδήγηση των μαθητών ως μελλοντικών κοινωνικών επιχειρηματιών». Η επίσκεψη περιελάμβανε επίσης δεξίωση στο City Hotel από τον δήμαρχο της Βιτόρια κ. Gorka Urtaran Agirre και ξενάγηση στην παλιά πόλη της Βιτόρια.

Μετακίνηση στην Κροατία

Την εβδομάδα 1-7 Μαΐου πραγματοποιήθηκε η 3η κινητικότητα ανταλλαγής μαθητών στο πλαίσιο τουπρογράμματος «STEAMFUL» στο Όσιγιεκ της Κροατίας. Το έργο STEAMFUL έχει ως βάση υλοποίησης την προσέγγιση STEAM (Science-Technology-Engineering-Art-Mathematics) δηλ. την διεπιστημονική μάθηση που βασίζεται σε προκλήσεις. Είναι μια προσέγγιση που εμπεριέχει τη διερεύνηση, την ανακάλυψη, τον προβληματισμό, την φαντασία. Η πρόκληση που έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι μαθητές ήταν η προστασία της Δημοκρατίας από τις παραπλανητικές ειδήσεις (fake news). Την ελληνική αποστολή αποτελούσαν οι μαθήτριες Μπομποτσιάρη Αθηνά, Φάκου Ελένη, Παλαιολογοπούλου Κων/να, Μπλιάγκα Μαρία Αλεξάνδρα και Σταμοπούλου Γεωργία και συνόδευαν οι εκπαιδευτικοί Διαμαντόπουλος Νικόλαος και Σπυρίδων Ποταμίτης. Την πρώτη ημέρα οι συμμετέχοντες από την Κροατία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Εσθονία και την Ελλάδα μετά από μια ευχάριστη δραστηριότητα γνωριμίας, παρακολούθησαν μια διάλεξη του αντιδημάρχου της περιοχής με θέμα «Τι είναι δημοκρατία;» και συζήτησαν μαζί του σχετικά θέματα. Ακολούθησε ξενάγηση στο Όσιγιεκ από ομάδα μαθητών του κροατικού σχολείου.

Το τρίτο ταξίδι, στην Ιταλία

Την ίδια εβδομάδα, 1-7 Μαΐου, υπήρξε και δεύτερη κινητικότητα, καθώς μια ομάδα 5 μαθητών και 2 καθηγητών ταξίδεψε στην Τσεζένα της Ιταλίας στο πλαίσιο του Erasmus+προγράμματος «ActiveLearningAcademy – Ενεργή Ακαδημία Μάθησης» (πρόκειται για πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν σχολεία από την Κύπρο, την Πολωνία και την Ισπανία). Η Τσεζένα είναι μια γραφική πόλη 100.000 κατοίκων στη Βόρεια Ιταλία με μεσαιωνική αρχιτεκτονική, με το φρούριο Rocca Malatestiana να δεσπόζει στο κέντρο της και με τη Μαλατεστιανή βιβλιοθήκη η οποία υπήρξε η πρώτη δημόσια βιβλιοθήκη στην Ευρώπη.

Οι μαθητές που συμμετείχαν ήταν οι Βασίλης Αργυρόπουλος, Μιχαέλα Δαλιάνη, Βάλια Καρακάση, Κοσμάς Οικονόμου και Ιωάννα Παλούμπη και συνοδοί καθηγητές ο Διευθυντής του σχολείου Ηλίας Ανδρέου και ο καθηγητής Πληροφορικής Ηλίας Σπανός. Η θεματική της πενθήμερης συνάντησης αφορούσε σε θέματα τεχνολογίας και πιο συγκεκριμένα:(i) στην κατασκευή και προγραμματισμό του facebotκαι (ii) στην επέκταση των λογισμικών Foreign Words και AZand More.Το facebot είναι ένα προγραμματιζόμενο, αυτοκινούμενο όχημα-ρομπότ, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα ανοιχτού υλικού/λογισμικού arduino. Οι μαθητές όλων των σχολείων δουλεύοντας σε μεικτές ομάδες ασκήθηκαν στον προγραμματισμό του καθώς και στην αξιοποίηση της κάμερας για αναγνώριση αντικειμένων.

Φιλοξενία στο 1ο ΓΕΛ

Όπως αναφέρεται εκ μέρους του σχολείου, ΄΄από 9 ως 13 Μαΐου φιλοξενήσαμε στο σχολείο μας την 1η συνάντηση με μαθητές του Erasmus+ προγράμματος με θέμα την χρήση των Μαθηματικών και της 3D σχεδίασης/εκτύπωσης στην Αρχιτεκτονική. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν εκτός του σχολείου μας και δύο σχολεία από Γαλλία και Πορτογαλία αντίστοιχα. Το πρόγραμμα αυτό έχει ως στόχο να δουν οι μαθητές τα Μαθηματικά με μια πιο ενδιαφέρουσα ματιά, μέσα από την πρακτική εφαρμογή τους στην Αρχιτεκτονική.

Οι μαθητές κατά την διάρκεια της συνάντησης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καταρχήν τις βασικές δομές της Αρχιτεκτονικής. Έγινε οπτική ανάλυση στις αρχιτεκτονικές διαφορές της Ρωμαϊκής έναντι της Γοτθικής Αρχιτεκτονικής. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να σχεδιάσουν Ρωμαϊκές και Γοτθικές καμάρες σε 2 διαστάσεις με χάρακα και διαβήτη, αναπτύσσοντας τις απαιτούμενες γεωμετρικές δεξιότητες και αφομοιώνοντας τις εμπλεκόμενες ορολογίες της Αρχιτεκτονικής. Κατασκεύασαν ακολούθως το μοντέλο μιας τρισδιάστατης Ρωμαϊκής καμάρας σε χαρτί και κατόπιν προχώρησαν στην 3D σχεδίασή της στο πρόγραμμα Tinkercad και στην εκτύπωσή της στους τρισδιάστατους εκτυπωτές του σχολείου μας με στόχο να αναπτύξουν και τις σχετικές ψηφιακές τους δεξιότητες. Παράλληλα έγινε και αναφορά στα δομικά πλεονεκτήματα αντοχής μιας καμάρας έναντι του κλασσικού σχεδίου με δοκάρι και κολόνες΄΄.

Από το σχολείο συμμετείχαν οι καθηγητές Πληροφορικής Διαμαντόπουλος Νίκος και Ηλίας Σπανός και οι παρακάτω μαθητές: Φραντζή Αναστασία, Μέρμηγκα Μαρία, Δρουγούτη Αγγελικη, Σταθακοπούλου Ιφιγένεια, Σουρμπάτη Χαρίκλεια, Φάκου Ελένη, Σταμοπουλου Γεωργία, Τερλέση Γεωργία, Χάϊδου Φωτεινή, Φαλτάκα Φωτεινή-Ζωή, Σταυροπούλου Νεφέλη, Χρυσανθακοπούλου Βασιλική, Σωτηροπούλου Δέσποινα, Κολοκυθά Ευθυμία, Κρητικού Άννα-Νίκη και Καρακάση Βασιλική.

Η μαθήτρια Βασιλική Καρακάση μοιράζεται με τo protionline.gr την εμπειρία της

Μιλώντας στo protionline.gr μία εκ των μαθητριών που συμμετείχαν στις δράσεις, η Βασιλική Καρακάση, ανέφερε: ΄΄Αυτό που κατάλαβα από την προηγούμενη εβδομάδα και την συμμετοχή μου στο πρόγραμμα Erasmus, είναι ότι στις αίθουσες των σχολείων, οι μαθητές μαθαίνουν μόνο θεωρητικά πράγματα. Κάτι το οποίο είναι λάθος. Σε χώρες της Ευρώπης δεν το κάνουν αυτό, δεν είναι αυτός ο τρόπος διδασκαλίας, το 50% είναι πρακτική άσκηση και εφαρμογή. Παραδείγματος χάριν… εγώ! Ήξερα τα θεωρήματα στα μαθηματικά αλλά αγνοούσα το πώς να τα εφαρμόσω επάνω στο σχέδιο της αρχιτεκτονικής που δουλεύαμε΄΄.

Τη Δευτέρα 16 Μαΐου διεξήχθη ο τελευταίος διαγωνισμός Erasmus της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, όπου μετά από μια κοπιαστική και επίπονη διδακτική και παιδαγωγική χρόνια, η “ομάδα” του 1ου ΓΕΛ Αιγίου πήρε μέρος στον τελικό διαγωνισμό σχολείων από όλες τις χώρες που συμμετείχαν φέτος στα προγράμματα Erasmus. Η ομάδα που… δόξασε την Αιγιάλεια, πήρε την τρίτη θέση, ανάμεσα σε πολλές συμμετοχές διαφόρων σχολικών μονάδων.

Οι μαθητές που συγκροτούν την ομάδα που πήρε το “χάλκινο μετάλλιο” στον διαγωνισμό είναι οι Μάριος Κατεργάρης, Άγγελος Κάσσα, Λάμπης Κοσετσάκογλου και φυσικά, η Βασιλική Καρακάση η οποία ηγήθηκε της όλης μαθητικής δημιουργίας και προσπάθειας. Ο διαγωνισμός που υπήρξε η διάκριση και το τρίτο βραβείο, ήταν του Ινστιτούτου British Council και ονομάζοταν “Social Life Skills Club”.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr