background img
banner
banner

Ερωτηματικά πίσω από την κατάρρευση…

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΤΑΧΙΑΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ -ΣΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥ ΕΣΤΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ Η ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ

Σύγχυση γύρω από αρμοδιότητες και ευθύνες εξακολουθεί να επικρατεί σε σχέση με την κατάρρευση της γέφυρας της Ευρείας Περιμετρικής Παράκαμψης Πατρών με την κυβέρνηση να «δείχνει» προς την πλευρά της αναδόχου εταιρείας ΑΒΑΞ και την Εισαγγελία Πρωτοδικών της Πάτρας να αξιολογεί τις καταθέσεις των τεσσάρων συλληφθέντων, του υπεύθυνου του εργοταξίου, δύο χειριστών και ενός ακόμη εργαζόμενου, πριν αποφασίσει να διευρύνει τον κύκλο των καταθέσεων.

Και χθες ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος «φωτογράφισε» τον εργολάβο , ξεκαθαρίζοντας ότι φέρει τη μεγαλύτερη ευθύνη για το συμβάν! Απαντώντας ουσιαστικά στην εταιρεία ΑΒΑΞ η οποία ανακοίνωσε την Κυριακή ότι το συμβάν έγινε όταν «εκτελούσε προγραμματισμένες εργασίες κατεδάφισης γέφυρας», ο Υφυπουργός ξεκαθάρισε χθες στο Ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ότι «η γέφυρα στον κλάδο της Πάτρας δεν έπρεπε να πέσει χθες».

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία είχε ενημερώσει ότι οι εργασίες θα ξεκινούσαν από την Πέμπτη και το ερωτηματικό είναι γιατί επέλεξε Κυριακή μεσημέρι, εν μέσω καύσωνα και απαγόρευσης εκτέλεσης εργασιών στο ύπαιθρο, να προχωρήσει σε εργασίες κατεδάφισης!

«Υπάρχει ανεξάρτητος μηχανικός που παρακολουθούσε το έργο» ξεκαθάρισε χθες ο κ.Ταχιος, ξεκαθαρίζοντας ότι το Υπουργείο θα έχει άμεσα πόρισμα στα χέρια, προκειμένου να συνδράμει στην Εισαγγελική έρευνα. Επίσης ο Υπουργός ξεκαθάρισε ότι την ευθύνη και για την οριοθέτηση των εργασιών είχε η εταιρεία και όχι η Τροχαία.

«Το Υπουργείο θα διερευνήσει εξαντλητικά τα μέτρα ασφαλείας τα οποία τηρούσε η εταιρεία η οποία εκτελούσε τις σχετικές εργασίες» σχολίασε επίσης η Υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου η πρώτη κυβερνητική παράγοντας που έσπευσε στο σημείο.

Μετά την κυκλοφορία πληροφοριών στην Πάτρα ότι ο εργολάβος είχε λάβει άδεια να παρατείνει τις εργασίες και να «παρακάμψει» την απαγόρευση εργασιών λόγω καύσωνα, παρενέβη χθες και ο Υπουργός Εργασίας Άδωνις Γεωργιάδης. «Δεν είχαν σταματήσει οι εργασίες την ώρα που είχε διατάξει το κράτος, η εταιρεία μόνη της είχε αποφασίσει χωρίς άδεια κανενός να συνεχίσει τις εργασίες» ξεκαθάρισε. Ήδη το ΣΕΠΕ (Επιθεώρηση Εργασίας) διεξάγει σχετική έρευνα με τον Υπουργό να ξεκαθαρίζει ότι «προφανώς και τα πρόστιμα θα μπουν» αν και «αυτό δεν φέρνει βέβαια πίσω στη ζωή τον συμπολίτη μας που πέθανε, ούτε ότι θα φτιάξει την υγεία του άλλου συμπολίτη μας που είναι σε πολύ βαριά κατάσταση».

Δίωξη για κακούργημα

Την πόρτα του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πατρών πέρασαν χθες οι δύο από τους τέσσερις συλληφθέντες για τη φονική κατάρρευση της γέφυρας, ο υπεύθυνος ασφαλείας και μηχανικός του έργου και ο εργοδηγός. Στους δύο ασκήθηκαν διώξεις για κακούργημα ενώ αναζητείται ακόμη ο υπεύθυνος του εργοταξίου.

Πάντως η Εισαγγελία Πρωτοδικών είναι υποχρεωμένη να εξετάσει και καταγγελίες περιοίκων οι οποίοι φαίνεται ότι είχαν προειδοποιήσει την ΕΛ.ΑΣ. ότι στην περιοχή, εν αναμονή της καθαίρεσης της γέφυρας, είχαν συγκεντρωθεί περί τους 150-200 Ρομά από διάφορες περιοχές της χώρας!

Συνεχίζεται η επιχείρηση

Σύγχυση εξακολουθεί να επικρατεί και σε σχέση με πιθανούς εγκλωβισμένους. Πληροφορίες αναφέρουν ότι αγνοείται οικογένεια Ρομά αλλά και ένας ακόμη εργαζόμενος. Η αξιοπιστία των πληροφοριών ερευνάται. Η επιχείρηση διάσωσης στην οποία συμμετέχουν δεκάδες πυροσβέστες και η 6η ΕΜΑΚ συνεχίσθηκε χθες καθ όλη τη διάρκεια της μέρας. «Θα πρέπει να αφαιρεθεί με τεχνικά μέσα μια μεγάλη πλάκα προκειμένου να δούμε τι μπορεί να υπάρχει κάτω και να κάνουμε απεγκλωβισμό. Η επιχείρηση μπορεί να συνεχιστεί και αύριο» δήλωσε χθες στην «Π» ο Υποστάτηγος και περιφερειακός διοικητής της Π.Υ. Νοτιοδυτικής Ελλάδος Νίκος Ρουμελιώτης.
Συνολικά έχουμε ένα νεκρό, 33 ετών, έναν διασωληνωμένο πολυτραυματία 21 ετών και 10 ακόμη άτομα τα οποία μεταφέρθηκαν για νοσηλεία μετά την κατάρρευση της γέφυρας.

Επιστημονικές παρεμβάσεις

«Η γέφυρα αυτή στηρίζεται σε δύο πλευρές. Τα σίδερα έχουν διεύθυνση από την μία άκρη στην άλλη. Κανονικά, για την κατεδάφιση, αφαιρούνται αυτά τα σίδερα ‘φέτα-φέτα’ για να στηρίζονται τα μηχανήματα και προοδευτικά κατεδαφίζεται. Αντί αυτής της πρακτικής φαίνεται ότι κόπηκε στην μία άκρη τους αριθμός από αυτά τα σίδερα» δήλωσε χθες ομότιμος καθηγητής Αντισεισμικής Τεχνολογίας Παναγιώτης Καρύδης.

«Με ποια λογική και ποιο σχέδιο ασφαλείας δούλευαν ταυτόχρονα επάνω στο άνοιγμα της γέφυρας δύο σφυριά που έσπαγαν εκατέρωθεν ν πλακοδοκό σκυροδέματος; Είναι πραγματικά σαν να θέλεις να κόψεις ένα κλαδί από τον κορμό ενός δένδρου και να το κάνεις καθήμενος επάνω…» σχολίασε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος Βασίλης Αιβαλής.


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr