background img
banner
banner

Παρεμβάσεις ευρείας κλίμακας στη γραμμή του Οδοντωτού!

ΈΡΓΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

Υπό διερεύνηση είναι η αξιοπιστία της γραμμής του τρένου Διακοπτό – Καλάβρυτα μετά τις φυσικές καταστροφές που σημειώθηκαν μέσα στο 2023, από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias, με τον ΟΣΕ να αναθέτει απευθείας σε ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Πατρών με επικεφαλής τον Καθηγητή Γεωλογίας Ιωάννη Κουκουβέλα την έρευνα και μελέτη αποκατάστασης μετά από τις μεγάλες κατολισθήσεις που έχουμε κατά το τελευταίο εξάμηνο στο φαράγγι του Βουραϊκού.

Υπό το βάρος της ευθύνης του ΟΣΕ πάνω στο σύνολο της γραμμής των 22 χλμ. από Διακοπτό – Καλάβρυτα και του κινδύνου για τις μετακινήσεις με το τρενάκι, ο κ. Κουκούβελας έχει αναλάβει πλέον κομβικό ρόλο στην μελέτη των απαιτούμενων έργων στο δίκτυο που βρίσκεται εντός του προστατευόμενου φυσικού μνημείου παγκόσμιας φυσικής κληρονομίας της UNESCO όπως έχει ήδη χαρακτηριστεί το φαράγγι του Βουραϊκού.

Τη σχετική πρωτοβουλία να συνεργαστεί με το Πανεπιστήμιο Πατρών ανέλαβε από τα τέλη του 2023 ο διευθύνον σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, με άξονα το σκεπτικό ότι η ομάδα του κ. Κουκούβελα έχει ήδη μελετήσει παρόμοια προβλήματα τόσο στην περιοχή αυτή όσο και άλλα σημεία που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές όπως η περιοχή της Θεσσαλίας.

Δύο ακόμη εκθέσεις…

Η έκθεση του Πανεπιστημίου Πατρών έρχεται να συμπληρώσει δύο ακόνη επιστημονικά πορίσματα, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και της Εθνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών που αξιολόγησε την κατάσταση στην περιοχή του Διακοπτού -μετά από παρέμβαση του Γεν. Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Παπαγεωργίου.

Στον κ. Παπαγεωργίου είχε απευθυνθεί με επείγουσα επιστολή του ο πρώην Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Αχαΐας και νυν Αναπληρωτής Περιφερειάρχη Χαράλαμπος Μπονάνος μετά από εκτεταμένη κατολίσθηση που είχαμε στο φαράγγι στις 2-11-2023.

Η περιοχή του Διακοπτού έχει εκπέμψει σήμα κινδύνου μετά τη δασική πυρκαγιά της 23-7-2023.

Η Περιφέρεια είχε κινηθεί και είχε λάβει έκθεση αυτοψίας από τον επιστημονικό συνεργάτη της, Νίκο Δεπούντη Αν. Καθηγητή Τεχνικής Γεωλογίας του Πανεπιστημίου ο οποίος έκρινε την ανάγκη άμεσης παρέμβασης σε αρκετά σημεία μέσα στο φαράγγι, από τα 1.700 μ., έως και το 4ο χλμ. της σιδηροδρομικής γραμμής, με κατεύθυνση από Διακοπτό προς Καλάβρυτα.
Μετά την κατολίσθηση που έγινε την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου, εντοπίστηκαν 14 σημεία άμεσου κινδύνου από την ομάδα του κ. Δεπούντη.

Η Περιφέρεια έκτοτε παρέπεμψε το θέμα σε ΕΑΓΜΕ και Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Εντοπίστηκαν 20 προβληματικά σημεία!

Το Protionline.gr συνομίλησε με τον κ. Κουκούβελα ο οποίος αναφέρει ότι η σχετική έκθεση η οποία πρόκειται να υποβληθεί στον ΟΣΕ μέσα στον επόμενο μήνα θα περιλαμβάνει πλέον περί τα 20 σημεία του δικτύου όπου απαιτούνται παρεμβάσεις, μετά τις τελευταίες καταστροφές που είχαμε την περίοδο 2023-έως και τις αρχές του 2024, προκειμένου η διοίκηση του πρώην οργανισμού να αξιολογήσει το εύρος όσο και το κόστος των απαιτούμενων παρεμβάσεων.

«Ο Οδοντωτός δεν θα αφεθεί στην τύχη του, η πρόταση του Πανεπιστημίου θα περιλαμβάνει ευρείας κλίμακας παρεμβάσεις και εναλλακτικά σενάρια προς τον οργανισμό προκειμένου να αναλάβει δράση με καίριες τεχνικές επεμβάσεις. Εξυπακούεται ότι η μελέτη θα είναι δυναμική, θα αφορά τόσο τα εκτεταμένα προβλήματα που είχαμε μέσα στο περασμένο φθινόπωρο και τις αρχές του χειμώνα όσο και ζητήματα που προκύπτουν στην πορεία όπως το φαινόμενο που είχαμε τη Δευτέρα 26-2-2024 με τον εγκλωβισμό του τρένου» αναφέρει ο κ. Κουκούβελας. Σύμφωνα με τον κ. Κουκούβελα, πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι το τρενάκι έχει εκπέμψει «σήμα κινδύνου» ενώ είναι πιθανό να απαιτηθούν παρεμβάσεις όπως η νέα χάραξη της γραμμής και η διέλευση του Οδοντωτού μέσα από σήραγγες.

«Από τις αυτοψίες διαπιστώνουμε ότι κατά την τελευταία περίοδο ανέκυψαν ζητήματα που οφείλονταν σε φθορές που μάλλον υπήρχαν από το παρελθόν αλλά εμφανίστηκαν τελευταία. Με βάση τα προβλήματα που έχουμε ήδη εντοπίσει, η ανάταξη της γραμμής θα απαιτήσει συνδυαστικές παρεμβάσεις σε συνεργασία με δήμους, περιφέρεια και δασική υπηρεσία. Ο ΟΣΕ θα κληθεί να λάβει αποφάσεις για σημεία στα οποία δεν είναι εφικτή η ανάταξη της γραμμή και θα απαιτηθούν έργα βαριά για την έδραση νέας γραμμής. Ίσως και σήραγγες, έργα τα οποία προφανών κρίνονται βαριά για το φαράγγι και το καθεστώς προστασίας που υπάρχει με βάση το καθεστώς προστασίας της φυσικής κληρονομίας και την γεω-βιοποικιλότητα μέσα στον Βουραϊκό» συμπληρώνει ο κ. Κουκούβελας.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr