background img
banner
banner

«Βουλιάζει» από επισκέπτες η Αιγιάλεια

ΠΡΟΣΙΤΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΘΙΣΗΣ – ΔΥΣΑΝΑΛΟΓΗ ΟΜΩΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑΣ Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ωφελημένη από τις αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και την ακρίβεια των νησιών, δείχνει ως ώρας η Αιγιάλεια, που κινείται τουριστικά σαφώς καλύτερα εν συγκρίσει με πέρυσι. Από τα τέλη Ιουλίου και μετά, η περιοχή έχει «βουλιάξει» από επισκέπτες, ζήτηση και πληρότητες θυμίζουν χρόνια προ πανδημίας, τα καταστήματα αναψυχής προσελκύουν πλήθος κόσμου καθημερινά, ωστόσο η ακρίβεια δεν αφήνει την αυξημένη επισκεψιμότητα να… μεταφραστεί σε μεγάλο κέρδος για τις τοπικές επιχειρήσεις.

Το «δίκοπο μαχαίρι» του τουρισμού δείχνει πως αφενός δικαιώνει τους επαγγελματίες για την επιλογή τους να κρατήσουν τις τιμές με «νύχια και με δόντια», πολλές φορές συρρικνώνοντας το δικό τους κέρδος, πλην όμως τα λειτουργικά τους έξοδα είναι περισσότερα και οι τζίροι δεν αρκούν να καλύψουν τη «χασούρα» προηγούμενων σεζόν. «Πολύ κακό για το τίποτα» θα έλεγε κανείς, ωστόσο οι άνθρωποι του τουρισμού στην περιοχή έχουν αντίθετη άποψη. Θεωρούν πως οι οριακά αυξημένες (ή και καθόλου) αυξήσεις στις τιμές των καταλυμάτων, οι συγκρατημένες τιμές σε μπαρ και εστιατόρια, η μη χρέωση ξαπλωστρών και άλλων παροχών, σε συνδυασμό με το υψηλό επίπεδο παροχής υπηρεσιών, αποτελούν την καλύτερη διαφήμιση για τον τόπο, η οποία μπορεί να εξαργυρωθεί πιο θετικά σε μελλοντικό χρόνο.

Ας είναι. Για την ώρα, η αγορά του Αιγίου κινείται ανοδικά, οι γενναίες εκπτώσεις φέρνουν ικανοποιητικές πωλήσεις, όπως το φθηνό πάντα θα είναι ο στόχος του σύγχρονου Έλληνα. «Βλέπω τουρίστες που κατά 20% επιλέγουν να φάνε κάτι στο χέρι παρά να καθίσουν», αναφέρει επαγγελματίας από τον χώρο της εστίασης στo Protionline.gr εμφανώς προβληματισμένη. Σε ακολουθία, στα σουβλατζίδικα και πιο «εύκολα» και προσιτά φαγητά, ο κόσμος σχηματίζει… ουρές, ενώ στα εστιατόρια με πιο εκλεκτό μενού η κίνηση κυμαίνεται στα περσινά επίπεδα, όσο κι αν ο φετινός Αύγουστος είναι πιο πολυπληθής στην Αιγιάλεια.

Η Αθήνα φέτος «ψηφίζει» Αιγιάλεια

Φέτος έδαφος κερδίζουν διαρκώς οι ηπειρωτικοί προορισμοί στους οποίους οι ταξιδιώτες μεταφέρονται οδικώς, επιλέγοντας κατά κύριο λόγο προορισμούς σε χιλιομετρική απόσταση δύο – δυόμιση ωρών από την κύρια κατοικία τους. Από αυτούς δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η Αιγιάλεια που θεωρείται πλέον μία «ανάσα» από την Αθήνα. Αυτός είναι και ο λόγος που η περιοχή κατακλύζεται και φέτος από Αθηναίους, είτε παραθεριστές που διαθέτουν τα δικά τους σπίτια, είτε Αιγιαλείς που διαμένουν στην Αθήνα και έρχονται στα πατρικά τους, είτε βέβαια επισκέπτες που έχουν επιλέξει ξενοδοχείο, ενοικιαζόμενο ή και airbnb.

Απόβαση… ομογενών

Δεν λείπουν βέβαια και οι ξένοι οργανωμένοι επισκέπτες. Όπως κάνει γνωστό στo Protionline.gr ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αχαΐας Χρήστος Κανελλής, ΄΄η Αιγιάλεια κατ’ εξοχήν στηρίζεται στον εγχώριο τουρισμό. Η πλειονότητα των επισκεπτών ανήκει στον εσωτερικό τουρισμό, ωστόσο έχουμε και οργανωμένα γκρουπ από το εξωτερικό. Υπάρχουν κρατήσεις από Γάλλους, Γερμανούς, Πολωνούς και Ρουμάνους΄΄. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει και στους ομογενείς. ΄΄Φέτος έχουμε πάρα πολλούς ομογενείς από Αμερική και Αυστραλία, οι οποίοι τα προηγούμενα χρόνια δεν μπορούσαν να έρθουν εξαιτίας του covid και πλέον μας επισκέπτονται μαζικά. Επίσης τελούν και μυστήρια εδώ και γενικά η παρουσία τους τονώνει την τοπική οικονομία΄΄, επισημαίνει ακόμη ο κ. Κανελλής.

«Πετάει» ο Αύγουστος

Πού κυμαίνεται όμως μέχρι στιγμής η τουριστική κίνηση στην περιοχή; Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, σημειώνει: ΄΄ Ο Ιούνιος ήταν πολύ μέτριος κυρίως λόγω βροχοπτώσεων, εξετάσεων, εκλογών κι άλλων συγκυριών. Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος ως ώρας, οδεύουν με θετικό πρόσημο. Η Αιγιάλεια γνωρίζει μεγάλη επισκεψιμότητα ωφελούμενη κυρίως από τα υπερτιμημένα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τις αυξημένες τιμές σε καταλύματα σε τουριστικούς προορισμούς. Τα περισσότερα ξενοδοχεία καταγράφουν μεγάλες πληρότητες. Θεωρώ ότι θα κλείσουμε ανοδικά, το ποσοστό δεν προσδιορίζεται ακόμη, αλλά σε κάθε περίπτωση θα μείνουμε στη σεζόν των δύο μηνών. Κι αυτό λόγω συγκεκριμένων προβλημάτων, για την επίλυση των οποίων θα πρέπει να γίνουν στοχευμένες κινήσεις΄΄.

Οι επαγγελματίες κρατούν τις τιμές, αφομοιώνουν τις αυξήσεις

Σε ό,τι αφορά τις τιμές, η πλειονότητα των ξενοδόχων και ιδιοκτητών ενοικιαζόμενων δωματίων έχουν αφήσει τις τιμές στα ίδια επίπεδα, παρά τις μεγάλες αυξήσεις που αντιμετωπίζουν στην ενέργεια. ΄΄Οι περισσότεροι συνάδελφοι έχουν αφομοιώσει τις αυξήσεις, θέλοντας έτσι να δώσουν τη δυνατότητα στον κόσμο να κάνει τις διακοπές τους. Υπάρχουν βέβαια και λιγοστοί που έχουν προχωρήσει σε μικρές αυξήσεις της τάξεως του 5% και 10%΄΄, εξηγεί ο κ. Κανελλής.

Ανάλογη είναι η εικόνα και στην Ανατολική Αιγιάλεια, με επαγγελματίες της ωστόσο να έχουν να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες από τη μη τήρηση και του… τελευταίου γράμματος του νόμου. ΄΄Αν εξαιρέσουμε τα γεγονότα των τελευταίων ημερών όπου θα μπορούσαμε να πούμε ότι εξαντλήθηκε η αυστηρότητα για κάποιες επιχειρήσεις, ο Αύγουστος κινείται πολύ καλά για την περιοχή της Ανατολικής Αιγιάλειας. Για να ακριβολογούμε, από τις 20 Ιουλίου και μετά, η περιοχή μας έχει πλημμυρίσει από επισκέπτες. Τόσο από τους παραθεριστές που έρχονται κάθε χρόνο έχοντας δικά τους καταλύματα, όσο και από τους τουρίστες. Μοναδικό «μελανό» σημείο οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν διότι και οι επιχειρήσεις θα επιβαρυνθούν και ο κόσμος δεν θα εξυπηρετηθεί και εργαζόμενοι θα μείνουν εκτός αγοράς εργασίας. Θα έπρεπε να δοθεί μία διορία στις επιχειρήσεις αυτές και όχι να έρθει ο πέλεκυς μέσα στον Δεκαπενταύγουστο. Διότι μιλάμε για επιχειρήσεις που δοκιμάστηκαν έντονα τα τελευταία χρόνια και το προηγούμενο διάστημα και δεν θα έπρεπε να είμαστε με το δάκτυλο στη σκανδάλη΄΄, ανέφερε στο Protionline.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Εμπορικής και Τουριστικής Ανάπτυξης Ανατολικής Αιγιάλειας Γιώργος Σακελλαρόπουλος.

Αρκούνται στα άκρως απαραίτητα

Αναφορικά με την κίνηση όλου του καλοκαιριού, είπε: ΄΄Μέσα στον Ιούνιο υπήρξαν κάποια Σαββατοκύριακα με επισκεψιμότητα, όπως και μέχρι τις 20 Ιουλίου. Ίσως στο σύνολό του ο Ιούλιος να ήταν λίγο κάτω από τον περσινό. Όμως εδώ και ένα περίπου μήνα παρατηρούνται πληρότητες που δημιουργούν μία αίσθηση πως η περιοχή θα αρχίσει να στηρίζεται οικονομικά και να παίρνει τα… πάνω της. Βεβαίως αυτό θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια των διακοπών΄΄, τόνισε ακόμη ο κ. Σακελλαρόπουλος. Τέλος, ερωτηθείς για την κατανάλωση είπε πως ΄΄ο κόσμος είναι πιο συγκρατημένος και φειδωλός στις αγορές του, προσπαθώντας να περάσει με τα άκρως απαραίτητα ακόμη και στις διακοπές του΄΄. Και κατέληξε: ΄΄Ακόμη δεν είναι η ώρα του απολογισμού, θα γνωρίζουμε στο τέλος της σεζόν, ωστόσο είναι βέβαιο πως κέρδος θα έχουμε μόνο εάν επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος΄΄.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr