background img
banner
banner

Σταθεροποίηση των τιμών στα… ψηλά

0,20 ΤΟ ΛΙΤΡΟ ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΑΠΟ ΠΕΡΥΣΙ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΑΙΓΙΑΛΕΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ

Βαδίζοντας τον πιο θερμό μήνα του έτους και με την τουριστική κίνηση να βρίσκεται στο «απόγειο» της, ο μέσος καταναλωτής της Αιγιάλειας καλείται να αντιμετωπίσει το κοινωνικό πρόβλημα του κόστους των καυσίμων, πληρώνοντας στα απλά πρατήρια βενζίνης το αρκετά υψηλό αντίτιμο της αξίας στα υγρά κινήσεως, αλλά και ταυτόχρονα να καλύψει την ανάγκη του για βόλτα, μπάνιο, εκδρομή ή διακοπές. Το πρόβλημα του κόστους των καυσίμων γίνεται ολοένα και πιο πολύ, ένα καθημερινό ζήτημα «άγχους» για τον δημότη αλλά και τον προϋπολογισμό της τσέπης του. Το πιο απογοητευτικό είναι όμως, ότι πριν από δύο χρόνια γέμιζε φουλ το ρεζερβουάρ του με 80 ή 90 ευρώ και τώρα με τα μισά χρήματα, ο δείκτης καυσίμων δεν πλησιάζει ούτε καν στην μέση…

Δεν θα αλλάξει η εικόνα στις τιμές των καυσίμων για τον Αύγουστο

Στα πρατήρια βενζίνης που λειτουργούν και εργάζονται σε όλη την ευρύτερη περιοχή της Αιγιάλειας, αυτές τις ημέρες το πετρέλαιο κίνησης είναι στα 1,61 κατά μέσο όρο, ενώ η απλή αμόλυβδη βενζίνη κινείται γύρω στα 2,01 ευρώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των δεικτών των εταιρειώνγια την περιοχή. Η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης στο κέντρο του Αιγίου είναι στο 1,59 ενώ η αμόλυβδη βενζίνη στο 1,91. Διαφοροποιούνται οι τιμές στα πρατήρια καυσίμων της δυτικής και της ανατολικής Αιγιαλείας, αλλά σε πολύ μικρή κλίμακα, με τα βενζινάδικα της δυτικής πλευράς του δήμου να έχουν κατά μέσο όρο 1,62 το πετρέλαιο κίνησης και 1,93 την αμόλυβδη απλή βενζίνη, ενώ στην Ανατολική Αιγιάλεια οι τιμές αυτές είναι κατά δύο με τρία λεπτά του ευρώ πιο ακριβές από τις τιμές που ισχύουν στα βενζινάδικα στο κέντρο της πόλης του Αιγίου, τιμή που πλέον δεν… ξαφνιάζει ούτε τους οδηγούς αλλά ούτε και τους επιχειρηματίες, καθώς είναι σύνηθες το φαινόμενο η Ανατολική Αιγιάλεια να έχει πιο «τσιμπημένες» τιμές γενικά, από ό,τι τα υπόλοιπα πρατήρια στο σύνολό τους.

Οι επαγγελματίες συνεχίζουν να σηκώνουν το βάρος της φορολογίας στην τσέπη τους

Από τη μεγάλη κρίση της ενέργειας και των διαφόρων ειδών που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια και έπειτα, είναι τραγικές οι επιπτώσεις για την οικιακή οικονομία και για τους καταναλωτές το κόστος των υγρών καυσίμων. Αλλά το ίδιο, και ίσως χειρότερο ισχύει για τους επαγγελματίες. Για τους βενζινοπώλες τα πράγματα δεν είναι πιο ευοίωνα, καθώς είναι εκείνοι που «σηκώνουν στις πλάτες» τους το κόστος της φορολογίας της υπερτίμησης στα τιμολόγια, αλλά και τις αλλαγές της κλίμακας του κόστους των βυτίων από τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, οι οποίοι προκειμένου να διατηρήσουν τις τιμές όσο περισσότερο γίνεται σε λογικά επίπεδα για τον καταναλωτή, «χρεώνονται» τις επιβαρύνσεις αυτές, οι ίδιοι. Το βάρος της φορολογίας από τους εμπόρους χονδρικής στους απλούς επαγγελματίες, μπορεί να χαρακτηριστεί ένα από τα πιο υψηλά στους κλάδους των επαγγελμάτων λιανικής πώλησης, για την τελευταία πενταετία.

Ο καταναλωτής στα οικονομικά όρια του…

Το υπερβολικό κοστολόγιο για τον απλό καταναλωτή, είναι ένα επιπλέον ποσό που αρχίζει να βαραίνει αρκετά τον οικογενειακό προϋπολογισμό και αφορά το καύσιμο κίνησης που χρειάζεται. Όταν δε, ορισμένες οικογένειες έχουν δύο οχήματα να συντηρούν το κόστος των επιπλέον ευρώ γίνεται υπερδιπλάσιο. Το ποσό που θα χρειάζεται ένας μέσος καταναλωτής για κάθε μήνα, κυμαίνεται από 30 ως 35 ευρώ, σε σχέση με πριν μία διετία. Ετούτο με απλά μαθηματικά σημαίνει ότι ένας απλός συμβατός καταναλωτής χρειάζεται περίπου έναν μηνιαίο μισθό κάθε έτος επιπλέον, για να μπορέσει να κάνει τις ίδιες διαδρομές, τις ίδιες καταναλώσεις και τις δραστηριότητες, που έκανε και πριν δύο χρόνια.

Υπάρχουν τριών ειδών καταναλωτές

Στην Αιγιάλεια αυτή τη στιγμή, υπάρχουν τρεις κλίμακες απλού καταναλωτή, όσον αφορά τα καύσιμα κινήσεις. Αφενός είναι οι ταξιδιώτες, οι οποίοι έχουν προϋπολογίσει το κόστος της κάθε μετακίνησης προορισμού τους, το ποσό που θα χρειαστούν και βάζουν κατά 90% στο ρεζερβουάρ τους δηλαδή, αν αυτές πρόκειται να γίνουν σε διάστημα τριημέρου. Το κόστος προϋπολογισμού των συνολικών λίτρων καυσίμου, είναι πλέον μία οικογενειακή «χάρτα», συνυφασμένη με τις συνθήκες της ζωής αλλά και τις διαδρομές, τις ημέρες των διακοπών για ταξιδιώτες και επισκέπτες της Αιγιάλειας.

Η δεύτερη κατηγορία καταναλωτών είναι οι ίδιοι οι δημότες Αιγιάλειας. Αυτοί, ξέροντας ότι τα διαθέσιμα ευρώ είναι «μετρημένα κουκιά» έχουν περιορίσει αρκετά τις όποιες μετακινήσεις τους, τις βόλτες αναψυχής τους και τις μικρές πιο μακρινές αποδράσεις, ενώ σύνηθες είναι το γεγονός πλέον του ότι οι μεγάλες παρέες (5 ατόμων δηλαδή) χρησιμοποιούν ένα αυτοκίνητο για να πάνε σε διαδρομές άνω των 15-20 λεπτών της ώρας, «περιορίζοντας» έτσι και την ανεξαρτησία του «εμείς θα έρθουμε ανεξάρτητα». Τέλος , η τρίτη κατηγορία καταναλωτών είναι εκείνοι που αδυνατούν ούτως ή άλλως να κάνουν διακοπές σε κάποιο από τα πολυσύχναστα και ακριβά νησιά των Κυκλάδων ή των διαφόρων πρωτοκλασάτων προορισμών της χώρας, δίνοντας τη δυνατότητα στην τσέπη τους να χαλάσει κάτι παραπάνω ερχόμενοι στην Αιγιάλεια για επίσκεψη, είτε σε ένα φαγητό είτε σε ποτό ή βεβαίως και σε ένα κόστος διαδρομής ή βόλτας αναψυχής, μη υπολογίζοντας και πολύ το τελικό κόστος της καύσιμης ύλης του ρεζερβουάρ, αφού ούτως ή άλλως «έκοψε» τις ακριβές διακοπές που θα έκανε στην Σαντορίνη ή την Χαλκιδική, για να επωφεληθεί των τιμών που ισχύουν στην Αιγιάλεια, ως τριτοκλασάτος περιορισμός διακοπών.

Αύξηση της τουριστικής κίνησης

Μιλώντας στo Protionline.gr ο γραμματέας της Ένωσης Βενζινοπωλών Αιγιάλειας Βασίλης Σίδερης και σχολιάζοντας αυτός την κατάσταση που επικρατεί αυτές τις μέρες στην περιοχή, αλλά και την εικόνα που παρουσιάζει ο κλάδος του για τον τρέχοντα μήνα, δήλωσε χαρακτηριστικά: “Από τα τέλη του Ιουλίου και μετά υπάρχει κίνηση και τις καθημερινές αλλά και τα Σαββατοκύριακα. Εξάλλου διανύουμε την πιο κατάλληλη εποχή για εκδρομές ή ολιγοήμερες διακοπές, κάτι που ο μέσος εκδρομέας το έχει απόλυτη ανάγκη. Για τα καύσιμα κίνησης, καταναλωτής έχει ήδη «κοντρολάρει» τα οικονομικά του πλαίσια και χαλάει μόνο μέχρι εκεί που αντέχει. Θα υπάρξει άνοδος των πρόσκαιρων καταναλώσεων και φυσικά η ζήτηση για υγρά καύσιμα θα αυξηθεί, καθώς θα υπάρχει αύξηση των επισκεπτών και των εκδρομέων για τις επόμενες τρεις εβδομάδες (κυρίως Έλληνες από την Αττική) αλλά οι τιμές στην ευρύτερη περιοχή και στα πρατήρια βενζίνης δεν διαφαίνεται ότι θα αλλάξουν. Η ενεργειακή κρίση, ο πληθωρισμός και η φορολογία ήδη επιβαρύνει τους ελεύθερους επαγγελματίες και το ουσιαστικό κέρδος των βενζινοπωλών ανά λίτρο, είναι πάρα πολύ μικρό…».

Σίδερης: «Το κέρδος των βενζινοπωλών έχει «καθηλωθεί» και δεν βλέπω τρόπους ανάκαμψης»

«Η πολιτεία και το κράτος έχουν βάλει ένα πλαφόν ανά πρατήριο, ένα νοητό «στοπ» δηλαδή στα κέρδη των επιχειρήσεων, ενώ όλος ο υπόλοιπος παράγοντας και κυρίως το μισθολογικό κόστος έχουν αυξηθεί. Τα πάγια έξοδα έχουν αυξηθεί, το κόστος ρεύματος έχει υπερβολικά αυξηθεί και δυστυχώς, το όφελος μας ουσιαστικά έχει μηδενιστεί, γιατί δεν έγινε αναγωγή σε ποσοστό αλλά σε κόστος του ευρώ. Οι επιχειρήσεις των πρατηρίων υγρών καυσίμων είναι μη βιώσιμες πια και πολύ φοβάμαι ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν λουκέτα. Δεν μπορούν όλοι να σηκώσουν το τεράστιο βάρος της κρατικής φορολογίας βγάζοντας μηδαμινά κέρδη ή καθόλου…» ανέφερε ο κ. Σίδερης, ο οποίος όπως και οι άλλοι εκπρόσωποι του κλάδου του, έρχεται σε δύσκολη θέση με τους μόνιμους πελάτες τους, καθώς σχεδόν καθημερινά βρίσκεται να απολογείται για την τιμή της βενζίνης, η οποία παίρνει συνέχεια την… ανηφόρα, τρομάζοντας και τους επαγγελματίες αλλά κυρίως τους καταναλωτές.

Τέλος να σημειωθεί ότι σε μία πρόχειρη έρευνα αγοράς που πραγματοποίησε το Protionline.gr και για τον κλάδο των πρατηριούχων αλλά και για τους απλούς καταναλωτές, τα αποτελέσματα ήταν ότι για τους δε επαγγελματίες και σε σχέση με το 2021, τα κέρδη τους είναι 30% κάτω, ενώ οι απλοί καταναλωτές βενζίνης και πετρελαίου κίνησης δε, σε σχέση με πριν από δύο χρόνια, βάζουν κατά 60% λιγότερο καύσιμο (εννοείται ότι το 90% προτιμά την απλή αμόλυβδη και όχι την ενισχυμένη) ενώ οι εβδομαδιαίες βόλτες έχουν «κοπεί» από τρεις σε μία, προς ενίσχυση του οικογενειακού προϋπολογισμού.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr