background img
banner
banner

Έτσι πρέπει να είναι το σχολείο του μέλλοντος!

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ Η ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΓΙΑ… ΠΡΑΞΕΙΣ

Μία αξιόλογη και χρήσιμη εκπαιδευτική ημερίδα διοργάνωσε την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου το απόγευμα, η Ένωση Συλλόγων Γονέων Αιγιάλειας, στο Πολιτιστικό Κέντρο Αιγίου «Αλέκος Μέγαρης», εκεί όπου τέθηκε ο βασικός πυλώνας πάνω στον οποίο πρέπει να «χτιστεί» το σχολείο του μέλλοντος. Η ανταπόκριση των γονέων μαθητών της Αιγιάλειας ήταν αριθμητικά δυσανάλογη της βαρύτητας του θέματος, παρά ταύτα, μαζί με την αναφορά των σημείων εκείνων που εμποδίζουν τα σχολεία να γίνουν «πρότυπα» και να λειτουργούν με ευρωπαϊκές προδιαγραφές, καθορίστηκε και το πώς πρέπει να κινηθούν φορείς και πολιτεία ώστε να μετατραπούν σε σύγχρονα εκπαιδευτήρια.

Ιδιαιτέρως εύστοχη και με αναφορές στα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν το σχολείο σήμερα, ήταν η εισήγηση του προέδρου της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μένιου Κουτρόπουλου, ο οποίος κάλεσε πολιτεία, εκπαίδευση και γονείς να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και όλοι μαζί να κτίσουν το δημόσιο σχολείο του μέλλοντος. ΄΄Οραματιζόμαστε ένα δημόσιο σχολείο που θα διατηρήσει τα ευεργετικά στοιχεία του παρελθόντος και παράλληλα θα ακολουθεί τις τάσεις της νέας εποχής. Θεωρώ ότι αυτός θα είναι ο βασικός πυλώνας πάνω στον οποίο θα πρέπει να οικοδομήσουμε την σκέψη μας αλλά και τις πράξεις μας. Να μην εγκλωβιστούμε σε τακτικές αφορισμού παλαιών μεθόδων. Τα σχολεία μας διαθέτουν εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς με άρτια γνώση του αντικειμένου τους και του τομέα ευθύνης τους. Το ζητούμενο είναι να αξιοποιηθούν σε μέγιστο βαθμό, να υποστηριχθούν με εκσυγχρονισμένες μεθόδους και φυσικά με το κατάλληλο επιμορφωτικό και τεχνικό υλικό ώστε να επιτελέσουν σωστά το λειτούργημά τους΄΄, σημείωσε καταδικάζοντας την υποχρέωση εκπαιδευτικών να γυρίζουν από σχολείο σε σχολείο.

Να είναι σύγχρονο, εξοπλισμένο και να εξυπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνίας

Τόνισε ακόμη πως ΄΄το σχολείο του μέλλοντος οφείλει να είναι σύγχρονο, κατάλληλα εξοπλισμένο για να εξυπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας για την οποία προετοιμάζουμε τα παιδιά μας. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, τα βίντεο οι διαδραστικοί πίνακες θα κάνουν πιο ενδιαφέρον το μάθημα, θα κεντρίζουν το ενδιαφέρον των παιδιών μας και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αντικαθιστούν το ρόλο του βιβλίου. Τα εργαστήρια πρέπει να αναβαθμιστούν και να ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες των παιδιών μας για μάθηση΄΄.

Ο κ. Κουτρόπουλος έθιξε ακόμη το μείζον ζήτημα της παραβατικότητας των παιδιών, θέτοντας το ερώτημα του ποιος μπορεί να φταίει κι αν έχουν μερίδιο ευθύνης οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί ή η κοινωνία, κρίνοντας επιτακτική την ύπαρξη ψυχολόγων στα σχολεία.΄΄Το σχολείο του μέλλοντος οφείλει να είναι ένα σύγχρονο σχολείο με κατάλληλες εγκαταστάσεις με ευρύχωρες αίθουσες, κατάλληλα διαμορφωμένες καλαίσθητες φωτεινές βιβλιοθήκες για να μπορούν τα παιδιά να τρέχουν και τις παλιές μεθόδους μάθησης΄΄, είπε ενώ τάχθηκε υπέρ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σημειώνοντας πως πρέπει να βρεθεί το πώς θα γίνεται σωστά.

Υπενθύμισε ότι στην Αιγιάλεια υπάρχουν σχολεία που του 1900, του 1930 και του 1950 και σημείωσε πως και αυτά που στεγάζονται σε σύγχρονα κτίρια δεν τα αφήνουν να μετατραπούν σε πρότυπα αφού συστεγάζουν κι άλλα σχολεία, φέροντας ως παράδειγμα το 10ο Δημοτικό, το 1ο ΓΕΛ κ.ά. Επίσης, ανέφερε πως υπάρχουν φόβοι για το 2ο ΓΕΛ στο σημείο που βρίσκεται για πλημμύρες λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Η εξέλιξη του εκπαιδευτικού πλαισίου και η αξιολόγηση

Ο Γιώργος Νικολάου, καθηγητής Τμήματος Επιστημών Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας Πανεπιστημίου Πατρών, μεταξύ άλλων σημείωσε: ΄΄Είναι μεγάλη μου τιμή που βρίσκομαι απόψε εδώ, το θέμα είναι επίκαιρο και η νεότερη γενιά οι μαθητές που φοιτούν σήμερα στις σχολικές μονάδες είναι οι επόμενοι ενήλικες της ελληνικής κοινωνίας, γι’ αυτό και η αγωγή που κάθε νέος παίρνει από την οικογένεια και το σχολείο είναι πολύ σημαντική΄΄.

Ο κ. Νικολάου έφερε παραδείγματα για να χαρακτηρίσει την εξέλιξη του εκπαιδευτικού πλαισίου και της αξιολόγησης που γίνεται, ενώ αναφέρθηκε στη σημαντική προσφορά της τεχνολογίας και της ψηφιακής εποχής στην εκμάθηση. Τόνισε ότι ο χώρος του σχολείου είναι συντηρητικός και πως η εκπαίδευση ναι μεν εκσυγχρονίζεται αλλά δεν έχει παραλλαγές ρυμοτομικής από την μαθησιακή ύλη και την εν γένει γνώση από παλαιότερα χρόνια. Έδωσε παραδείγματα για το πόσο η μαθησιακή ύλη βοηθάει τους σημερινούς μαθητές ενώ ανέλυσε τι προσφέρει και τι είναι το σχολείο ως παροχή γνώσης.

Επισήμανε ότι το σχολείο προσφέρει ιδεολογικές προσεγγίσεις και ότι στις σχολικές μονάδες οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να επηρεάζουν με την τεχνική τους τούς αυριανούς πολίτες με κοινωνικά status και συγκεκριμένες παρεμβάσεις. Σημείωσε δε ότι είναι πολύ σημαντική η αλλαγή του τρόπου εκμάθησης τα τελευταία χρόνια αφού οι πολιτικές που ασκούνται από τα κυριότερα κράτη για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων αλλά και για τη διδακτέα ύλη είναι πολύ διαφορετικά από προηγούμενα χρόνια.

Ο κ. Νικολάου μεταξύ άλλων, έκανε σύγκριση των παιδαγωγικών μεθόδων της παλαιάς εποχής και στον τρόπο διδασκαλίας που χρησιμοποιούνται σήμερα ενώ σημείωσε ότι ο τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών έχει αλλάξει χαρακτηριστικά.

Μόρφωση και στάση ζωής, οι δύο πυλώνες της γνώσης

Ο δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος ευχαρίστησε τους διοργανωτές για την πρόσκληση λέγοντας ότι ΄΄είναι χαρά για μένα να μπορούμε να μιλήσουμε και να συζητήσουμε για ένα τέτοιο ευαίσθητο θέμα όπως είναι το θέμα της παιδείας΄΄.
Αμέσως μετά, τόνισε ότι η γνώση έχει δύο πυλώνες: τη μόρφωση και τη στάση ζωής. ΄΄Το σχολείο είναι μία μικρή κοινωνία και πρέπει να λειτουργεί με συνθήκες αξίες και σύγχρονες. Χρειαζόμαστε λειτουργικές σχολικές μονάδες για το μέλλον΄΄, είπε, ενώ αναφέρθηκε στο πώς οι εκπαιδευτικοί παίζουν καθοριστικό ρόλο στην προσαρμογή της νεότερης γενιάς στην κοινωνία.
Κλείνοντας, εξέφρασε τη σκέψη ότι η συλλογικότητα είναι η καλύτερη λύση και πως οι δεξιότητες των παιδιών αναδεικνύονται μέσα από πρωτοβουλίες φορέων και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων βοήθειας της οικογένειας αλλά και των δασκάλων.

Το σχολείο ως κοινωνικός μηχανισμός μεγάλης σημασίας

Ο Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, παίρνοντάς τον λόγο, έκανε μία σύντομη ιστορική αναδρομή στη λειτουργία των σχολείων αλλά και στην διδακτέα ύλη, ενώ περιέγραψε το πώς χρησιμοποιούσαν τα παλιά χρόνια οι εκπαιδευτικοί τη μάθηση και έκανε σύγκριση στις διαφορές της με τις σημερινές εκπαιδευτικές τεχνικές.
Χαρακτήρισε το σχολείο ως ένα κοινωνικό μηχανισμό μεγάλης σημασίας, λέγοντας πως ΄΄κάθε σχολείο είναι μία μικρογραφία της κοινωνίας και επειδή κανένας δεν γνωρίζει το μέλλον και το πώς θα πρέπει να λειτουργεί η κοινωνία του μέλλοντος, οφείλουμε να παρέχουμε γνώσεις σε ένα σχολείο ευέλικτο προσαρμοστικό και με αποτελεσματικό τρόπο να παρέχουμε κάθε δυνατή σύγχρονη μάθηση στα παιδιά΄΄. Τόνισε τη σημαντικότητα της οικονομικής στήριξης των μονάδων με προγράμματα και χρηματοδοτικά εργαλεία, ενώ μίλησε για τη σημασία των εκπαιδευτικών διαγωνισμών και των παιδαγωγικών τεχνολογιών της νέας εποχής αλλά και για τη βοήθεια του διαδικτύου που “δημιουργεί” τους ανθρώπους του μέλλοντος.

Η επιμόρφωση είναι το «κλειδί» της νέας εποχής και των μελλοντικών παραγωγικών ανθρώπων

Ο αντιπεριφερειάρχης Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Π.Δ.Ε. και εκπαιδευτικός Ανδρέας Φίλιας, σημείωσε: ΄΄Έχω 36 χρόνια στην εκπαίδευση, έχω διατελέσει τέσσερα χρόνια ως αντιδήμαρχος Παιδείας και είμαι πλέον ένας ενεργός άνθρωπος που ξέρει και παρακολουθεί τα θέματα της εκπαίδευσης από πολύ κοντά. Το σχολείο του μέλλοντος είναι ήδη εδώ λόγω των μεγάλων βημάτων σε θέματα τεχνολογίας και υποδομών που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια. Πριν από λίγες δεκαετίες τα πράγματα ήταν πολύ πιο απλά και πολύ πιο διαφορετικά. Η μεγαλύτερη αλλαγή που έχει γίνει είναι τα τελευταία 10 χρόνια αφού ο εκσυγχρονισμός και η τεχνολογία έχουν εισχωρήσει σε κάθε μαθησιακή αίθουσα. Οφείλουμε να έχουμε ένα σχολείο αντάξιο σε αυτό το μοντέλο των εξελίξεων που απαιτεί η σύγχρονη εποχή. Η γνώση είναι το μυστικό του πολιτισμού μιας κοινωνίας δεν έχει σημασία εάν έχει κάποιος αποκτήσει γνώση εξειδικευμένη εάν δεν έχει κοινωνική μόρφωση και τρόπους καλής συμπεριφοράς αν δεν είναι μορφωμένος από τη βάση του δεν μπορεί να συνεχίσει δεν μπορεί να προχωρήσει δεν θα είναι αποδοτικός΄΄.

Κλείνοντας τόνισε ότι η τοπική αυτοδιοίκηση σε συνεργασία με την περιφέρεια πρέπει να έχουν ως «νούμερο ένα» ζητούμενο την παιδεία και την οργάνωση των σχολικών μονάδων και ότι η επιμόρφωση είναι το «κλειδί» της νέας εποχής και των μελλοντικών παραγωγικών ανθρώπων.

Επίσης, την εκδήλωση χαιρέτισε στο τέλος ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αιγιαλείας Δημήτρης Ελευθεριώτης που έκανε αναφορά στη θωράκιση των σχολικών μονάδων με νέες τεχνολογίες, καθώς επίσης και η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας Αθηνά Σκανδάμη.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr