background img
banner
banner

«Καμπανάκι» δήμου προς υπουργείο για τα αντιπλημμυρικά

ΣΤΟΝ… ΔΡΟΜΟ ΕΡΓΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΟΔΟΥΣ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ

Γενναίες… δόσεις αντιπλημμυρικών έργων ξεκινά το υπουργείο στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, αφήνοντας ωστόσο εκτός σχεδιασμού την Ολυμπία Οδό, παραπλεύρως της οποίας υπάρχουν μεγάλες εκκρεμότητες που «απειλούν» να… πνίξουν τοποθεσίες της Αιγιάλειας σε περίπτωση βροχοπτώσεων… Ο δήμος Αιγιαλείας, που έχει σπαταλήσει χρόνο και υπομονή αναμένοντας τα έργα που πολλάκις έχει επισημάνει, κινείται πλέον πιο δραστικά, φέρνοντας τους αρμόδιους προ των ευθυνών τους σε περίπτωση πλημμυρικών φαινομένων και συνεπειών στην κοινωνία.

Με έγγραφό του την περασμένη εβδομάδα προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου, ο δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος τους υπενθυμίζει την κρισιμότητα του θέματος και την ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών για την εκτέλεση έργων απορροής των όμβριων υδάτων για να αποφευχθούν πλημμύρες.

Η… μέριμνα του υπουργείου

Είναι μάλιστα να απορεί κανείς πώς μετά από τόσα χρόνια και ύστερα από αμέτρητες υπομνήσεις από πλευράς δήμου Αιγιαλείας, το υπουργείο δείχνει μέριμνα μόνο για άλλες περιοχές.
Συγκεκριμένα, αντιπλημμυρικά έργα ύψους 79 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) θα εκτελεστούν στον αυτοκινητόδρομο Μορέα (είναι ο άξονας Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και ο κλάδος Μεγαλόπολη-Σπάρτη) και θα πραγματοποιηθούν με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. Σύμφωνα με την εντολή αυτή πρόκειται για συμπληρωματικές εργασίες που “κολλάνε” στην τρέχουσα σύμβαση παραχώρησης όπως συνέβη και με τους αυτοκινητόδρομους της Νέας Οδού (που διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό αλλά και το τμήμα του ΑΘΕ, Μεταμόρφωση-Σκάρφεια) αλλά και της Κεντρικής Οδού (που αφορά τα τμήματα Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας και Ξυνιάδα-Τρίκαλα). Το συνολικό ποσό αναμένεται τελικά να ανέλθει σε 500 εκατ. ευρώ.

Ακόμη, θα πραγματοποιηθούν αντιπλημμυρικά έργα ύψους 70 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) στον αυτοκινητόδρομο Ε65 (ή επίσημα Κεντρικής Ελλάδας). Σύμφωνα με την εντολή αυτή πρόκειται για συμπληρωματικές εργασίες στην τρέχουσα σύμβαση παραχώρησης με τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας που διαχειρίζεται τα τμήματα Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη και το τμήμα του Ε65 Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Τέλος, αντιπλημμυρικά έργα ύψους 105 εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) θα εκτελεστούν στον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού. Πρόκειται για συμπληρωματικές εργασίες της σύμβασης παραχώρησης με την Νέα Οδό που διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό αλλά και το τμήμα του ΑΘΕ, Μεταμόρφωση-Σκάρφεια.

Στον δήμο Αιγιαλείας δεν γνωρίζουν καν τις προθέσεις του υπουργείου σε αυτό τον τομέα κι αυτό είναι που ζητείται στην επιστολή να αποσαφηνιστεί. ΄΄Έχουν γίνει καταγραφές, αυτοψίες, προμελέτες, μελέτες από την Ολυμπία Οδό, υπάρχει άφθονη αλληλογραφία, ωστόσο πρέπει να γίνει και η σχετική ανάθεση. Οι ανάγκες της περιοχής είναι πολλές ακόμη. Από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ βρίσκονται σε εξέλιξη κάποια έργα κυρίως στη Δυτική Αιγιάλεια όπως Άκολη, Καμάρες και Ζήρια, όμως υπάρχουν κι άλλα που σχετίζονται με τον αυτοκινητόδρομο και πρέπει οπωσδήποτε να κατασκευαστούν καθώς η περιοχή παραμένει ανοχύρωτη΄΄, επισήμανε στo protionline.gr, ερωτηθείς σχετικά, ο τεχνικός σύμβουλος του δήμου Αποστόλης Λιόγκας.

Τα υπό εξελίξει έργα αλλά κι αυτά που κρίνεται αναγκαίο να εκτελεστούν

Ποιες είναι όμως επακριβώς οι ανάγκες της περιοχής; Με βάση τον κατάλογο των ελαχίστων απαιτούμενων υδραυλικών έργων για την απορροή των ομβρίων, αυτές έχουν ως εξής:

1.Έχει προχωρήσει η διευθέτηση του ρέματος Αμφιτρίτης στην Άκολη, ΤΕΧΝΙΚΟ Κ310 92+00. 2. Υλοποιείται η διευθέτηση ρέματος παιδικής χαράς Άκολης τεχνικό L 572 92+600. 3. Προχώρησε η κατασκευή σωληνωτού οχετού στην περιοχή των Καμαρών τεχνικό Κ323 98+300 και διακλάδωση για παραλαβή όμβριων νέας σιδηροδρομικής γραμμής. 4. Κατασκευάζεται ο σωληνωτός οχετός στην περιοχή της Ζήριας τεχνικό Κ 325 Διέλευση και παροχέτευση ομβρίων Ν.Σ.Γ. από τεχνικό της κατάντη της οδού.
Εκκρεμούν ακόμη τα εξής έργα: 1) Κατασκευή οχετού στην περιοχή Ελαιώνα – Ζαχλωριτίκων (Μετόχι). Παροχέτευση όμβριων περιοχής κατάντη της οδού με δυο κλάδους. όδευση στην οδό έμπροσθεν ξενοδοχείου «Μετόχι» και απόληξη στον κατασκευαζόμενο πλακοσκεπή οχετό στον Ελαιώνα επί της παλαιάς γραμμής. χ.θ. 77+500.

2) Κατασκευή οχετού στην περιοχή Ριζομύλου τεχνικό Κ281 81+800, 3) Κατασκευή οχετού στην περιοχή Νικολεΐκων. Παροχέτευση ομβρίων υδάτων του σταθμού Ελίκης διά της παρακείμενης οδού.

3) Κατασκευή οχετού για την παροχέτευση περιοχής Μπούφου Λαγκάδα. Σοβαρό τεχνικό έργο για την προστασία της περιοχής και του 2ου Λυκείου.

4) Κατασκευή γεφυρών στον Κερυνίτη και τον Σελινούντα ποταμό.

Α. Πρόσβαση προς Ροδιά με την κατασκευή γέφυρας. Η υπάρχουσα κατάσταση είναι επικίνδυνη και εμποδίζει τη ροή το ποταμού.
Β. Παλαιά γέφυρα στον Σελινούντα προς Κρόκοβα και Φτέρη Καλάβρυτα. Η υπάρχουσα γέφυρα είναι χαμηλή με ασταθή θεμελίωση και θα καταστραφεί σε ενδεχόμενη πλημμύρα.
Οι δύο γέφυρες προβλέπονταν στην αρχική μελέτη προκειμένου να βελτιωθεί η λειτουργία των ποταμών.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr