ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΕ 22 ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ Β΄ ΑΧΑΪΑΣ
Συνεχίζουν δυναμικά την αντίδρασή τους στην αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί της Αιγιάλειας τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Μάλιστα, τα υψηλά ποσοστά συμμετοχής στην απεργία –αποχή που είναι σε εξέλιξη, είναι ενδεικτικά της αντίδρασης και δυσφορίας του εκπαιδευτικού κόσμου στον τρόπο με τον οποίο επιβάλλεται η αξιολογική διαδικασία από το υπουργείο Παιδείας.
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην περιοχή, όπως έκανε γνωστό στo protionline.gr η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας Δώρα Μαστραπά, από τα 28 σχολεία Αιγιάλειας και Καλαβρύτων, εκπαιδευτικοί 22 σχολείων συμμετέχουν με μεγάλες πλειοψηφίες στην αποχή, 2 κάνουν αξιολόγηση και 4 έχουν αναβάλει τη συνεδρίαση μετά την παράταση που έχει δώσει το υπουργείο. Όπως εξήγησε, ΄΄οι αποφάσεις αυτές κινήθηκαν όχι από τη λογική ότι δεν θέλουμε αξιολόγηση γενικώς, αλλά, όπως τονίστηκε και στη συνέλευσή μας, ως αντίδραση σε μία πολιτική πρακτική του υπουργείου που κάνει ό,τι θέλει χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος έχοντας αφήσει τα σχολεία κυριολεκτικά στην τύχη τους εν καιρώ πανδημίας. Το υπουργείο δεν έχει κάνει τίποτα απολύτως για τα σχολεία, ακόμη και μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων έγιναν διορισμοί αναπληρωτών αφού υπήρξαν κενά, λειτούργησε τμήματα 27 μαθητών, με κτίρια προβληματικά, χαμηλή χρηματοδότηση. Με όλα αυτά είναι σόλοικο η υπουργός να ζητάει επιτακτικά αξιολόγηση. Και ακόμη περισσότερο με άξονες στους οποίους απουσιάζει η ευθύνη του υπουργείου σε οτιδήποτε συμβαίνει στο σχολείο. Όλα μετατίθενται στις πλάτες διευθυντών και εκπαιδευτικών. Νομοθετούνται τέρατα εν μέσω πανδημίας και εγκλεισμού. Ας δουν τι πρέπει να γίνει στα σχολεία πρώτα ώστε να μιλάμε για αξιοπρεπή και σωστή αξιολόγηση. Διότι ως τώρα, το μόνο που ξέρουν είναι να δείχνουν με το δάχτυλο τους εκπαιδευτικούς και να μην επωμίζονται την παραμικρή ευθύνη σαν υπουργείο΄΄.
Κάλεσμα και προς τους υπόλοιπους να συμμετάσχουν
Η κ. Μαστραπά αναφέρθηκε και στην πρόσκληση, που απηύθυνε η υπουργός στην ΟΛΜΕ για τη Δευτέρα, η οποία ωστόσο δεν οδήγησε πουθενά. ΄΄Καλούμε και τους υπόλοιπους συναδέλφους/ συναδέλφισσες των σχολείων που εκκρεμούν σύλλογοι να υπογράψουν άμεσα τη δήλωση της ΟΛΜΕ για συμμετοχή στην απεργία – αποχή δίνοντας δύναμη στην διαπραγματευτική δύναμη της ΟΛΜΕ΄΄, σημειώνεται από την ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας που τονίζει και τα εξής: ΄΄Είναι φανερός ο πανικός του Υπουργείου Παιδείας μπροστά στη μαζικότητα του κλάδου. Κάθε μέρα σκαρφίζεται και κάτι για να τρομοκρατήσει τους συναδέλφους.
Από την εγκύκλιο προς τους Διευθυντές των σχολείων για να δώσουν τα ονόματα των συναδέλφων που δεν βαθμολόγησαν (λες και δεν είναι καταγεγραμμένα στο my school) στα Γυμνάσια και Λύκεια και την παράταση της συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων έως τις 19 Μάρτη, μέχρι τις ελεγχόμενες διαρροές ότι όσοι δεν στηρίξουν την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας δεν θα έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν θέση στελέχους εκπαίδευσης, πράγμα που, βέβαια, όπως γνωρίζουν έχει ήδη κριθεί παράνομο στα δικαστήρια. Ενώ το τελευταίο «τυράκι» είναι η προοπτική να μετατραπούν με απόφαση Συλλόγου τα σχολεία σε Πρότυπα- Πειραματικά, ώστε να εφαρμόσουν εξ ορισμού όποια αξιολόγηση τους υποχρεώσει το Υπουργείο. Αυτή τη μάχη τη δίνουμε όλοι μαζί, από το συνάδελφο που δουλεύει για πρώτη φορά στην εκπαίδευση μέχρι εκείνον που είναι έτοιμος να βγει στη σύνταξη. Με επίκεντρο το Σωματείο μπορούμε να τα καταφέρουμε΄΄.
Κάθετοι στην πλειοψηφία τους και οι Σύλλογοι Διδασκόντων Δημοτικών και Νηπιαγωγείων
Την ίδια στιγμή, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στα 42 από τα 47 σχολεία της Αιγιάλειας, που έχουν στείλει ειδοποίηση στο Δ.Σ. το Συλλόγου Εκπαιδευτικών, η απόφαση των Συλλόγων Διδασκόντων ήταν «Απεργία-Αποχή» από την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, όπως αυτή προτείνεται από το υπουργείο.