background img
banner
banner

Έτοιμη το φθινόπωρο η γραμμή του τρένου μέχρι το Αίγιο

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 

Στην εξέλιξη των σιδηροδρομικών έργων στον δυτικό άξονα και στην Αχαΐα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στη διάρκεια συνέντευξής του στην ΕΡΤ. Όπως είπε Το Φθινόπωρο θα είναι έτοιμη η γραμμή μέχρι το Αίγιο και δύο χρόνια μετά θα είναι και ηλεκτροδοτούμενη

ΔΕΙΤΕ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ξεκινήσουμε λοιπόν κύριε Σπίρτζη, παραδόθηκε η δοκιμαστική λειτουργία, γραμμή, σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα – Λιανοκλάδι. Το Λιανοκλάδι το ακούω από τις ελληνικές ταινίες και έχω κάτι ξέρω ‘γω μία εικόνα πού είναι ξέρετε

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι ένας ιστορικός σταθμός.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ιστορικός σταθμός αλλά όμως είχε μείνει πάρα πολλά χρόνια πίσω. Είναι η βασική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη για να μπούνε και ηλεκτρομηχανές εκεί να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο, έχουνε μπει και οι Ιταλοί δεν είναι όπου θα φέρουνε τις καινούργιες…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εσείς φτιάχνετε τις υποδομές τώρα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:: Εμείς πρέπει να κάνουμε νέες σιδηροδρομικές γραμμές, ηλεκτροδοτούμενες, να πάμε στην επόμενη εποχή του σιδηροδρόμου. Πραγματικά η χώρα μας στα μέσα σταθερής τροχιάς ήταν πάρα πολύ πίσω και τα έργα ήταν εγκαταλελειμμένα χωρίς χρηματοδότηση, σταματημένα. Έχουμε ένα άλλο τοπίο αυτή τη στιγμή, μετά τους αυτοκινητόδρομους που οφείλαμε να τους ολοκληρώσουμε γιατί θα πληρώναμε δύο μνημόνια σε ρήτρες και επιστροφές χρημάτων. Η δική μας πολιτική έχει πρώτα σε προτεραιότητα τα μέσα σταθερής τροχιάς, επομένως με αυτή τη λογική θα έχουμε ολοκλήρωση των έργων από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη τον Ιούνιο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε πόση ώρα θα το κάνουμε Αθήνα – Θεσσαλονίκη με το τρένο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα το κάνουμε σε τρεις ώρες και είκοσι λεπτά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ανταγωνιστικός χρόνος.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πολύ ανταγωνιστικός χρόνος.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και ανταγωνιστικός και με τον αυτοκινητόδρομο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και με τον αυτοκινητόδρομο…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα ο χρήστης έχει επιλογές.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και με τις αεροπορικές συνδέσεις και με το κόστος των αεροπορικών συνδέσεων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα όλος αυτός ο ανταγωνισμός που υπάρχει ενδεχομένως να λειτουργήσει και για τις τιμές γιατί όλοι θα θέλουν να ανταγωνιστούν να πάρουν πελάτες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η τομή που γίνεται και η αλλαγή του χάρτη των μεταφορών και για τις επιβατικές μεταφορές και για τις εμπορευματικές μεταφορές είναι τεράστια. Τα τρένα πλέον τα επιβατικά από τον Ιούνιο και μετά θα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Κάποιος θα μπορεί να παίρνει ένα τρένο χωρίς να κάθεται και να έχει υποστεί όλη την ταλαιπωρία που έχουμε είτε με τις αεροπορικές μεταφορές, είτε με τις οδικές. Να εργάζεται, να έχει την άνεση που και την ομορφιά που έχει το τρένο και να είναι σε τρεις ώρες και 20 λεπτά από το κέντρο της Αθήνας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι μόνο Αθήνα-Θεσσαλονίκη ΠΑΘΕ, ουσιαστικά αυτή η ΠΑΘΕ, η πολύπαθη ΠΑΘΕ, που την ακούμε, τη φτιάχνουμε 20-30 χρόνια τέλος πάντων και βέβαια φτιάχτηκε και επιτέλους ο δρόμος Κορίνθου – Πάτρας. Τώρα ο σιδηρόδρομος πέρα όμως από Αθήνα – Θεσσαλονίκη, υπάρχει το δίκτυο της Πελοποννήσου. Υπάρχει ο δυτικός άξονας. Εκεί σχεδιάζετε κάτι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Το Φθινόπωρο θα είναι έτοιμη η γραμμή μέχρι το Αίγιο και δύο χρόνια μετά θα είναι και ηλεκτροδοτούμενη. Ήδη είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός από το Αιγίο μέχρι τα Μποζαΐτικα στην Πάτρα και εκεί θα είναι ηλεκτροδοτούμενη. Ο στόχος είναι μέχρι το 20 να έχει ολοκληρωθεί όλη η σιδηροδρομική ΠΑΘΕ. Μέσα στο Φεβρουάριο βγαίνουν τρεις νέοι διαγωνισμοί. Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικοί. Είναι η σύνδεση της Λάρισας με τον Βόλο με ηλεκτροκίνηση και θα παρακαμφθεί επιτέλους η Νέα Ιωνία για να περνάει ο σιδηρόδρομος απέξω. Υπάρχει επίσης ένας άλλος δεύτερος διαγωνισμός για το Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα που είναι επίσης σημαντικός. Πιστεύω ότι έχουμε ένα άλλο τοπίο, θα έχουμε μέσα στο 18, το Φθινόπωρο του 18, από τη Θεσσαλονίκη προς τη FYROM επίσης ηλεκτροδοτούμενη γραμμή. Το μεγάλο στοίχημα για μας είναι στις αρχές Μαρτίου, τέλη Φεβρουαρίου, που ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την κοινή εταιρεία που κάνουμε με τη Βουλγαρία, να προχωρήσει το έργο της σύνδεσης των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας με τα λιμάνια της βορείου Ελλάδας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να κλείσουμε λίγο τα μέσα σταθερής τροχιάς με το μετρό και τις επεκτάσεις και το χρονοδιάγραμμα για να πάμε στα άλλα θέματα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να πούμε κάτι που ενδιαφέρει σε σχέση με το σιδηρόδρομο τους κατοίκους του λεκανοπεδίου; Από 1η Φεβρουαρίου, γιατί ολοκληρώθηκαν τα έργα, θα έχουμε επιτέλους νέα δρομολόγια από τον Πειραιά μέχρι το αεροδρόμιο, στη νέα γραμμή.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτή η σύνδεση του τη λέμε τόσο, τόσα χρόνια, για την εξυπηρέτηση και των τουριστών.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Από τον Πειραιά στο Κιάτο. Από το Κιάτο στο αεροδρόμιο. Από τον Πειραιά στη Χαλκίδα. Με νέες γραμμές ηλεκτροδοτούμενες.

 

 


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr