background img
banner
banner

Τα έργα… εξαφάνισαν τις στάσεις των λεωφορείων

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Οι αλλαγές που προέκυψαν εξαιτίας της εκτέλεσης των αναγκαίων έργων στην Παλαιά Εθνική Οδό, κατ’ επέκταση της Ολυμπίας Οδού, έχουν ως αποτέλεσμα, σε πολλά σημεία να έχουν… εξαφανιστεί οι στάσεις υπεραστικών και αστικών λεωφορείων, με αρκετούς πολίτες να μην γνωρίζουν πού πρέπει να σταθούν για να περιμένουν το λεωφορείο. Όσο για τις στεγασμένες στάσεις που κρίνονται απαραίτητες ειδικά τους χειμερινούς μήνες, αυτές… μετριούνται στα δάχτυλα σε όλο το δικό δίκτυο του δήμου.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Παλαιάς Εθνικής Οδού στην Δ.Ε. Συμπολιτείας. Στο ύψος των Σελιανιτίκων υπήρχαν πέντε στάσεις που δεν… διακρίνονται πουθενά, με τους κατοίκους να στέκονται για να επιβιβαστούν στα λεωφορεία, στα σημεία που θυμούνται από παλιά ότι σταματούσαν… Τους καλοκαιρινούς μήνες ωστόσο το πρόβλημα ήταν ακόμη πιο έντονο διότι επισκέπτες και τουρίστες αναζητούσαν μάταια έστω μία ένδειξη και ρωτούσαν περιφερόμενοι.

“Έφυγαν” οι στάσεις

Ερωτηθείς από τo Protionline.gr  ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αιγίου Σωτήρης Σπηλιωτόπουλος, είπε πως πράγματι, εξαιτίας των έργων που εκτελέστηκαν, σε πολλά σημεία «έφυγαν» οι στάσεις, τονίζοντας πως ο κόσμος που τις ζητά έχει δίκιο. Όσον αφορά το ποιος έχει την αρμοδιότητα για την δημιουργία τους, ο κ. Σπηλιωτόπουλος είπε ότι αρμόδιος είναι ο δήμος που λειτουργεί σε συνεργασία με την Τροχαία και με τους συγκοινωνιακούς φορείς. Ως γνωστόν, τακτικά δρομολόγια και στάσεις έχουν καθοριστεί από τους συγκοινωνιακούς φορείς και έχουν εγκριθεί από τον δήμο Αιγιαλείας.
΄΄Είναι γεγονός ότι πρέπει να ξαναδημιουργηθούν οι στάσεις. Προτιθέμεθα να θέσουμε το θέμα στον δήμο, ζητώντας να υπάρξει σχετική μέριμνα. Το καλύτερο θα ήταν όσες τοποθετηθούν να είναι στεγασμένες για να προστατεύεται ο κόσμος που περιμένει, ωστόσο γνωρίζουμε ότι αυτό θα έχει υψηλό κόστος. Ας γίνουν όμως και κάποιες στεγασμένες, οι πιο κεντρικές έστω, δίνοντας την δυνατότητα στον πολίτη, εάν βρέχει, περπατώντας ως την επόμενη, να προστατευθεί΄΄, σημείωσε ο κ. Σπηλιωτόπουλος. Αναφορικά με το εάν υπάρχει τόπος για την δημιουργία τους, όπως φαίνεται, εξαιτίας των έργων υπάρχει πρόβλεψη και μπορούν να γίνουν.

Τροποποίηση της απόφασης για την Δράση «Βιώσιμες Πόλεις»

Εν τω μεταξύ, την ένταξη του δήμου στο Ειδικό Σχέδιο Δράσης «Βιώσιμες Πόλεις – Μαθιός Καρλαύτης», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη», προωθούν δήμος και Αστικό ΚΤΕΛ Αιγίου με σκοπό την αναβάθμιση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργο προς τον πολίτη. Η σχετική καθυστέρηση που προέκυψε έχει να κάνει με διαδικαστικά θέματα και με την παράλειψη από πλευράς δήμου Αιγιαλείας να ορίσει το όργανο παρακολούθησης της εφαρμογής της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Δήμου και Αστικού.

Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είχε ληφθεί το καλοκαίρι, ωστόσο απορρίφθηκε εν μέρει από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδας & Ιονίου όταν παραπέμφθηκε για τον έλεγχο νομιμότητας. Μετά την εξέλιξη αυτή, στην τελευταία συνεδρίασή του το Δημοτικό Συμβούλιο προχώρησε σε εκ νέου λήψη τροποιητικής απόφασης για την έκφραση της βούλησης για την σύναψη προγραμματικής συμφωνίας μεταξύ του Δήμου Αιγιαλείας και του Αστικού Κ.Τ.Ε.Λ. Αιγίου αφού επανεκφράστηκε η βούληση για τη σύναψη προγραμματικής συμφωνίας, με την απόφαση να λαμβάνεται ωστόσο κατά πλειοψηφία.

Προχωρά η συνεργασία Δήμου – Αστικού

Υπενθυμίζεται ότι το Αντικείμενο της Προγραμματικής Συμφωνίας είναι η Ανάθεση από τον Δήμο στο ΚΤΕΛ της εκτέλεσης Συγκοινωνιακού Έργου, σύμφωνα με το άρθρο 19 του νόμου 2963/201, εάν εξασφαλιστεί χρηματοδότηση γι’ αυτό, από το Θεματικό Στόχο 6 για τη διατήρηση και προστασία του περιβάλλοντος, του ΕΣΠΑ 2014-2020. Το συμβατικό τίμημα για την τριετή διάρκεια του προτεινόμενου έργου ανέρχεται στο ποσό των 621.724 € μη περιλαμβανομένου του Φ.Π.Α. και έχει προϋπολογιστεί ως άθροισμα των ποσών που αντιστοιχούν στις επί μέρους δαπάνες, αφαιρουμένων των ποσών που προβλέπονται ως εισπράξεις από τα εισιτήρια.

΄΄Υπήρξε μία καθυστέρηση εξαιτίας της παράλειψης, ωστόσο αυτό δεν είναι πρόβλημα. Θα περιμένουμε να προχωρήσει η διαδικασία και καταθέτοντας πλήρη φάκελο, με βάση την μελέτη που εκπόνησε συγκοινωνιολόγος λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των πολιτών και του δήμου και ευελπιστούμε ότι θα ενταχθούμε στην δράση΄΄, σχολίασε ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αιγίου.

 


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr