background img
banner
banner

Δραματική μείωση το Φθινόπωρο

ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΟΥΣ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΟ ΑΙΓΙΟ – ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΥΤΑ, ΜΕ ΤΟ… ΣΤΑΓΟΝΟΜΕΤΡΟ 

Οι Αιγιαλείς συνεχίζουν να βρίσκονται αντιμέτωποι με τις καθημερινές οικονομικές δυσκολίες της εποχής, εξαιτίας της ακρίβειας των προϊόντων και των συνεχών ανατιμήσεων της ενέργειας και του πετρελαίου. Ο μέσος δημότης, έρχεται αντιμέτωπος και με τις μεγάλες επιπτώσεις του ευρωπαϊκού πολέμου που “καλά κρατεί” και ως εκ τούτου σκέφτεται… “διπλά” και “τριπλά” προτού ψωνίσει οποιοδήποτε αγαθό, ακόμα και των βασικών του αναγκών…

Οι καταστηματάρχες της υπαίθριας Λαϊκής Αγοράς Αιγίου, αναφέρουν ότι η κατάσταση αυτή έρχεται να προστεθεί στις ήδη υπάρχουσες δυσκολίες του κλάδου τους, καθώς σε σύγκριση με πέρυσι ή και παλαιότερες σεζόν, έχει διπλασιαστεί το κόστος παραγωγής και της βασικής ύλης, ενώ κάνουν λόγο για “γενναία” μείωση τζίρου στο ταμείο τους και γενική επισκεψιμότητα στο υπαίθριο παζάρι μειωμένη κατά 40% σε σχέση με το ‘21!

Κάποιοι πωλητές μάλιστα, προκειμένου να εξισορροπήσουν την κατάσταση έχουν επιλέξει να μειώσουν αρκετά την παραγωγή τους και τα προϊόντα που διαθέτουν προς πώληση. Πολύς κόσμος όμως, εξακολουθεί να εμπιστεύεται την ποιότητα και τις τιμές που βρίσκει στην λαϊκή αγορά της οδού Νικ. Σολιώτη και στα βιομηχανικά είδη αλλά και στα οπωροκηπευτικά προϊόντα, ωστόσο η οικονομική δυνατότητα του μέσου Αιγιαλέα είναι τόσο επιβαρυμένη πλέον, που δεν τους επιτρέπει παρά να ξοδεύουν πολύ λιγότερα χρήματα σε σχέση με όσα πραγματικά θέλει και έχει ανάγκη το “καλάθι της νοικοκυράς”.

Μειωμένη η κίνηση από τα μέσα του περασμένου μήνα

Και ενώ κάποιος θα περίμενε ότι λόγω της μεγάλης κλίμακας της γενικευμένης οικονομικής κρίσης, τα προϊόντα της υπαίθριας αγοράς θα ανεβαίνουν εβδομάδα με την εβδομάδα όλο και περισσότερο, εν τούτοις, τα ζαρζαβατικά, τα φρούτα και τα οπωροκηπευτικά δεν ξεπερνούν σε αυξήσεις το 10% σε κανένα είδος, ενώ κάτι ανάλογο συμβαίνει και στα βιομηχανικά είδη σχεδόν σε όλο το φάσμα των ειδών. Όμως η κρίση έχει επηρεάσει τόσο πολύ τον κόσμο σε ψυχολογικό επίπεδο, που εάν κάποιος καθίσει στις οδούς Ταξιαρχών, Βασ.Κωνσταντίνου, Ερμού ή Κανελλοπούλου και παρατηρεί πόσες… τσάντες αγορών κρατούν οι καταναλωτές που αποχωρούν, θα διαπιστώσει πολύ καλά το μέγεθος του προβλήματος.

Η μειωμένη κίνηση στο παζάρι, είχε παρατηρηθεί από τα μέσα του περασμένου μήνα και έπειτα και αρχικά, αποδόθηκε από τους εμπόρους της οδού Ν.Σολιώτη, στον λόγο του ότι οι πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου θεωρούνται πάντα “τέλος εποχής” και πως η κίνηση μειώνεται λόγω της έναρξης των σχολείων, καθώς τα μεγάλα “πακέτα” της οικογένειας θέλοντας και μη… πάνε στην αγορά σχολικών ειδών, που με τον συνδυασμό της ακρίβειας και του πληθωρισμού, γίνεται μοιραία το νούμερο ένα έξοδο. Του κάκου όμως…

Τις τελευταίες εβδομάδες, η κίνηση στην λαϊκή αγορά ήταν ακόμα πιο μικρή, με αποκορύφωμα το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου, όπου σε κανένα λεπτό κατά την διάρκεια της αγοράς, ο κόσμος δεν γέμισε το παζάρι. Ούτε καν τον πυρήνα του.

Καλούδη: «Η κατάσταση είναι τραγική, όλοι κινούνται σε λιτό σε οικονομικό πλαίσιο»

Μιλώντας στo protionline.gr οι εκπρόσωποι των καταστηματαρχών και εκφράζοντας αφενός την ανησυχία τους για το “αύριο” της αγοράς, αλλά και το δύσκολο “τώρα” που βιώνουν, έκαναν λόγο για μία απογοητευτική εικόνα από πλευράς κίνησης που δύσκολα θα ανατραπεί το αμέσως επόμενο διάστημα. Η πρόεδρος των Βιομηχανικών Προϊόντων και Συναφών Ειδών Νατάσα Καλούδη, ανέφερε: “Στον ρουχισμό και σε παπούτσια, σεντόνια, παιδικά είδη και διάφορα τέτοια αξεσουάρ, οι τιμές στους πάγκους είναι σχεδόν σε τιμές κόστους. Το κέρδος μάλιστα, για ορισμένες κατηγορίες δεν ξεπερνά το 3%, γεγονός που σημαίνει ότι δεν… βγαίνουμε, ως επιχειρήσεις. Η κατάσταση είναι τραγική και εκτός των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν όλοι οι έμποροι σε οικονομικό πλαίσιο, διανύουμε και περίοδο τρύγου, οπότε πολλοί καταναλωτές και μόνιμοι πελάτες μας δεν έρχονται καν στην λαϊκή αγορά”.

Κανελλόπουλος: «Έχουμε κορυφαία οπωροκηπευτικά αλλά οι συνθήκες είναι δραματικές»

Σε ανάλογο κλίμα και με τις ίδιες “ανησυχίες” κινήθηκαν τα λόγια του εκπροσώπου των οπωροκηπευτικών προϊόντων Οδυσσέα Κανελλόπουλου. Ο αντιπρόεδρος των εμπορικών καταστημάτων τόνισε χαρακτηριστικά: “Ο κόσμος έχει στραφεί προς τα απολύτως απαραίτητα, ως προς τις αγορές του. Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και το βιώνουμε κάθε Σάββατο όλο και πιο έντονα, αυτό. Έχουμε κορυφαία οπωροκηπευτικά προϊόντα και εξαιρετικής ποιότητας είδη, σχεδόν όλοι οι πάγκοι. Και εγώ προσωπικά, αλλά και όλοι οι συνάδελφοι, προσπαθούμε να ισορροπήσουμε ανάμεσα στις καλύτερες τελικές λιανικές τιμές για τον πελάτη και την μέγιστη δυνατή ποιότητα των προϊόντων, εν μέσω μίας κρίσης που έχει “καθηλώσει’ κυριολεκτικά την ελληνική οικονομία και τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Οι Αιγιαλείς ήταν πάντα “κοντά” στην λαϊκή αγορά και στηρίζουν, μας προτιμούν. Όμως οι κοινωνικές συνθήκες διαβίωσης είναι τόσο δραματικές, που δεν μπορεί να υπάρξει μια χαραμάδα ελπίδας εύκολα… ή ένα “φως” ανάκαμψης” τόνισε ο κ. Κανελλόπουλος.

Τα πτωτικά ποσοστά εντυπωσιάζουν… αρνητικά

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των εκπροσώπων των δύο κατηγοριών των αγαθών που πωλούνται στην λαϊκή, σε σχέση με το ‘21 η πρόθεση αγοράς από τον καταναλωτή στα βιομηχανικά είδη, έχει μείωση περίπου 30% ενώ σε σχέση με τους συγκριτικούς συνολικούς τζίρους (σε ρουχισμό και παρεμφερή προϊόντα) η μείωση αυτή ανέρχεται στο 40%. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το υπόλοιπο κομμάτι της αγοράς, τα είδη των λαχανικών και λοιπών ειδών δηλαδή, με την μείωση σε πρόθεση αγοράς να ανέρχεται στο 40% ενώ οι τζίροι που πετυχαινονται στους πάγκους των μικροπωλητών είναι… κάτω 50% σε σχέση με πέρυσι.

Μειωμένες και οι… εμφανίσεις της Δημοτικής Αστυνομίας στους χώρους της αγοράς

Το (επιπλέον) πρόβλημα που είχαν αντιμετωπίσει όλοι οι έμποροι της υπαίθριας αγοράς το προηγούμενο διάστημα, ήταν αυτό με τις… “πρεμούρες” και τις εντάσεις – διενέξεις που είχαν δημιουργηθεί και στον κύριο δρόμο της λαϊκής αλλά και στους παράδρομους, από συγκεκριμένους μειονοτικούς οι οποίοι πωλούσαν δίχως άδειες. Αρκετοί έκαναν έκτροπα ή δημιουργούσαν προβλήματα και φασαρίες από το… πουθενά, και για το τίποτα. Αυτή η “έξαρση” έχει μειωθεί μεν τις τελευταίες τρεις εβδομάδες, αλλά υφίσταται ακόμα, με κάποιους από αυτούς μάλιστα να “μπαίνουν” σε θέσεις εμπόρων που απουσιάζουν λόγω διαφόρων λόγων και να πωλούν κανονικά την πραμάτεια τους, δίχως κανένα πρόβλημα, αφού δεν ελέγχονται! Το συγκεκριμένο συμβάν μάλιστα, προχθές Σάββατο 17 του μήνα, έγινε πιο έντονο, καθώς η αστυνόμευση από την Δημοτική Αστυνομία ήταν σχεδόν ανεπαίσθητη.

Μάλιστα, οι “θέσεις” αυτές που εκμεταλλεύονται οι Ρομά ώστε να πουλήσουν τα προϊόντα τους, είναι ένα επιπλέον “χτύπημα κάτω από την μέση” για τους φορολογούμενους υπόλοιπους καταστηματάρχες, καθώς οι περισσότερες περιπτώσεις Ρομά δεν έχουν ούτε καν μία γενική, τυπική άδεια πλανόδιου μικροπωλητή.

Τέλος, να σημειωθεί ότι στα βιομηχανικά προϊόντα και πολλά είδη ένδυσης, οι τιμές στους πάγκους είναι αρκετά καλές, σε σημείο μάλιστα που με 30 ευρώ, ένας ενήλικας, μπορεί να “ντυθεί” εξ ολοκλήρου. Έχοντας πάντα σε πολύ καλό επίπεδο σχέσης την ποιότητα των ειδών με το τελικό τους κόστος, αυτό κάνει την λαϊκή αγορά να υπερτερεί.

Στα δε υπόλοιπα είδη, ενδεικτικά να αναφερθεί πως οι πατάτες στους πάγκους κυμαίνονται από 0,40 ευρώ έως 0,80 ευρώ το κιλό, ενώ όλα τα φρούτα κοστίζουν περίπου 0,50 ευρώ λιγότερο από τα φρούτα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, σε συνοικιακά μίνι μάρκετ ή και κεντρικά καταστήματα ανάλογων αγαθών.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close